مدیرعامل شرکت نفتکش: آمادگی کامل شرکت ملی نفتکش برای مقابله با تحریم/ شبیه‌سازی حادثه سانچی توسط یک تیم دانشگاهی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، با اعلام اینکه شرکت ملی نفتکش آمادگی مقابله با تحریم‌ها را دارد،گفت: ما آمادگی کامل برای مقابله با تحریم‌های احتمالی پیش رو را داریم. همانند تحریم‌های قبلی که با وجود همه مشکلات روند صادرات نفت برای یک لحظه متوقف نشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، نصرالله سردستی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران، در نشست با اصحاب رسانه در خصوص پرداخت حق و حقوق خانواده های شهدای سانچی گفت: از 30 خانواده شهدای سانچی 11 خانواده کار انحصار وراثت‌شان انجام شده است.

او افزود: شرکت ملی نفتکش در تلاش است که در اولین قدم گواهی فوت این عزیزان را دریافت کند، زیرا در صورت نبود گواهی فوت مفقود الاثر اعلام شده و این موضوع پیگیری ها لازم را با چندین سال تاخیر مواجه می سازد.

سردشتی با اشاره به نبود امکان غواصی برای یافتن اجساد گفت: در تلاش برای پرداخت حق و حقوق خانواده های طرف شهدای سانچی هستیم و در این راستا اقداماتی شامل پرداخت بیمه عمر داخلی و بین المللی و بخشودگی بدهی وام ها و معوقات و سایر موارد مشابه و پرداخت مستمری با یک درجه ارتقا انجام شده است.

سردشتی با اعلام اینکه شرکت ملی نفتکش آمادگی مقابله با تحریم‌ها را دارد، اظهار داشت: ما آمادگی کامل برای مقابله با تحریم‌های احتمالی پیش رو را داریم. همانند تحریم‌های قبلی که با وجود همه مشکلات روند صادرات نفت برای یک لحظه متوقف نشد.

او خاطرنشان کرد: صد میلیون تومان از طرف شرکت به تمامی خانواده‌ها پرداخت شده است ضمن اینکه از هر خانواده نیز یک نفر در شرکت ملی نفتکش یا استخدام شده و یا در حال استخدام است.

مقیمی در ادامه بیان کرد:‌ پرداخت مبلغ بیمه عمر داخلی و هم بین‌المللی است و در این رابطه شرکت به صورت جدی پافشاری می‌کند که کار انحصار وراثت سریع‌تر انجام شده تا پرداخت‌ها صورت گیرد.

او همچنین یادآور شد: 60 میلیون نیز به صورت بلاعوض به اضافه 100 میلیون تومان هزینه برای هزینه مراسم گرامیداشت خانواده‌های شهدای سانچی پرداخت شده است. همچنین یک وکیل با هزینه شرکت استخدام شده که امور مربوط به پرداخت‌های دیه را انجام می‌دهد.

رئیس هیات مدیره شرکت ملی نفتکش در ادامه با بیان اینکه یک تیم دانشگاهی در حال شبیه‌سازی حادثه سانچی هستند، افزود: این تیم به نتایج خوبی رسیده و قرار است که مستندی ساخته شود تا علت حادثه از ابتدا براساس اطلاعات موجود شبیه‌سازی شود و پس از آن در قالب مستند علت حادثه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965015

وب گردی

وب گردی