به کارگیری تجربیات نخبگان داخلی و بین‌المللی در همایش فناوری نانو

دکتر حمیدرضا آقابزرگ: از نخبگان و دانشمندان داخلی و بین المللی در این همایش بهره گرفته ایم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، حمیدرضا آقا بزرگ، دبیر علمی هفتمین همایش بین المللی علوم و فناوری به برگزاری این همایش در مهر ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریز این همایش بین‌المللی انجمن نانو فناوری ایران است که با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت در روزهای 4 الی 6 مهرماه 97 در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: انجمن نانو فناوری تاکنون 6 همایش را هر دو سال یک‌بار در موسسات آموزش‌ عالی متفاوت نظیر تربیت مدرس، دانشگاه تهران، کاشان ، شیراز، تبریر و خوارزمی برگزار کرده است و این دوره در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه مقالات در دو بخش شفاهی و پوستر ارایه می‌شوند، گفت: علاقه‌مندان برای ارایه مقالات خود تا پایان هفته فرصت دارند که ویرایش نهایی خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و در میان مقالاتی که به صورت فراخوان دریافت شده است 10 درصد آن‌ها رد شده اند و 10 درصد به صورت شفاهی و مابقی نیز به صورت پوستر ارایه خواهند شد.

او با بیان اینکه در حاشیه این همایش کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد، افزود: 6 کارگاه آموزشی در ایام برگزاری این همایش اجرا خواهد شد که 3 کارگاه آن توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در زمینه تجاری‌سازی، نگارش پتنت و ثبت پتنت به صورت رایگان برگزار می‌شود و 3 کارگاه دیگر که کاملا تخصصی می‌باشد توسط اساتید خارجی و داخلی به زبان انگلیسی نیز برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: علاوه بر ارایه مقالات و برگزاری‌ کارگاه‌های آموزشی، مسئولین این همایش درصدد هستند تا نمایشگاه جانبی از دستاوردهای نانو با همکاری شرکت‌های مختلف در غرفه‌های تعیین شده برگزار کنند تا این شرکت‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را برای علاقه‌مندان عرضه کنند.

آقا بزرگ به حضور سخنرانان کلیدی برجسته در این همایش نیز اشاره کرد و گفت: 3 سخنران کلیدی صاحب نام از کشور‌های استرالیا، اسپانیا، پرتغال و دکتر رستم آبادی از آمریکا در این همایش حضور دارند و همچنین 3 نفر از اساتید برجسته در حوزه نانو از دیگر سخنرانان این همایش می‌باشند و تلاش شده تا اساتید و مدعوینی که در این همایش دعوت می‌شوند از سراسر کشور و تمامی موسسات آموزش عالی انتخاب شوند.

آقا بزرگ با بیان اینکه دکتر توفیقی، ریاست این همایش را به عهده دارند گفت: دکتر علیمراد ‌رشیدی دبیر همایش بوده و دکتر مرضیه شکر‌ریز نیز دبیر اجرایی هفتمین همایش نانو می‌باشند و در این امر تلاش شده است که از نخبگان و دانشمندان این حوزه بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 965019

وب گردی

وب گردی