قیمت ۱۰۱میلیون تومانی استپ‌وی منطقی است

مشاور خودرویی وزیر صنعت با اعلام اینکه وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت ۱۰۱میلیون تومانی استپ‌وی با دلار ۹هزار تومانی معقول است، گفت: بله، معقول است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اصغر خسروشاهی مشاور خودرویی وزیر صنعت امروز با حضور در نشست خبری اعضاء انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه وزارت صنعت در جریان تمامی اطلاعات ارزی و خرید قطعات و مواد از قطعه‌سازان و خودروسازان است، اظهارداشت: در رابطه با صنعت خودرو فقط وزارت صنعت دخیل نیست و سایر دستگاه‌ها مانند وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هم دخالت دارند به همین دلیل باید به جمع‌بندی نهایی در این خصوص برسیم.

او افزود: نامه انجمن قطعه‌سازان به هیئت دولت ارسال شده و ساماندهی وضعیت فعلی نیازمند تصمیم‌گیری‌های مجموعه هیئت دولت است.

خسروشاهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر درخواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان گفت: درخواست افزایش قیمت از سوی دو خودروساز به رییس جمهوری رسیده است اما چون این موضوع در شرایط غیرعادی اعلام شده باید رئیس جمهور خود در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

او ادامه داد: خودروسازان در نامه خود به وزارت صنعت درخواست آزادسازی قیمت خودرو و فروش محصولات 5 درصد زیر قیمت بازار را دارند.

خسروشاهی با اعلام اینکه وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت 101 میلیون تومانی استپ‌وی با دلار 9 هزار تومانی معقول است، گفت: بله، معقول است.

مشاور خودرویی وزیر صنعت در خصوص پرداخت یارانه به قطعه‌سازان، اضافه کرد: هرگونه رانت فساد ایجاد می‌کند و نباید هیچ رانتی در این زمینه داده شود.

او تأکید کرد: در حال حاضر که ارز 4200تومانی برای قطعه‌سازان به نرخ آزاد رسیده است، آشفتگی و تبعاتی به‌همراه دارد، اما تا یک یا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه‌های صورت‌گرفته بر تصمیم‌گیری‌ها این وضعیت بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965036

وب گردی

وب گردی