تروریست ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: تروریست ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت و آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت ، لوان جارگاریان سفیر روسیه در تهران یکشنبه ۲۱ مرداد ۹۷ با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر دیدگاههای مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود سد نفوذ ناپذیری در مقابله با تحریم ها و رفتار غیر سازنده آمریکا باشند.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی، افزود: از ابتدای تاکید کردم بحران یمن راه حل نظامی ندارد و باید میز مذاکره سیاسی و صندوق رأی، آینده و سرنوشت این کشور را تعیین کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل با اشاره به دستاوردهای میدانی سوریه حضور نیروهای نظامی آمریکا و تداوم حملات نظامی آمریکا علیه شهروندان سوریه را اقدامی تحریک آمیز خواند و افزود: تروریست ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت و آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد.

امیرعبداللهیان روند همکاری های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی در کشور را رضایت بخش خواند و تأکید کرد: روسای پارلمانهای دو کشور بطور منظم با هم دیدار می کنند.

الوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در ابتدای این دیدار گفت: خوشبختانه روابط سیاسی و پارلمانی تهران و مسکو رو به رشد است و ما این همکاری ها را توسعه خواهیم داد.

وی روند مبارزه با تروریسم در سوریه را خوب ارزیابی کرد و حضور نیروهای نظامی خارجی که بدون مجوز دولت سوریه در این کشور حضور دارند را عامل پیچیده تر شدن اوضاع خواند.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به مذاکرات آمریکا و کره شمالی و ضمن حمایت از روند مذاکره سیاسی، رفتار آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند.

جاگاریان در پایان بر اهمیت پیگیری توققات کمیسیون عالی پارلمانی در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965039

وب گردی

وب گردی