دهمرده: اردوهای جهادی بستری مناسب برای سازندگی مناطق محروم است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اردوهای جهادی بستری مناسب برای سازندگی و آبادانی در مناطق محروم است و سبب خودسازی فردی برای دانشجویان و کلیه افرادی می شود که در این اردوها شرکت می کنند.

حبیب الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تاثیر اردوهای جهادی بر آبادانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم گفت: اردوهای جهادی بستری مناسب برای سازندگی و آبادانی در مناطق محروم است که سبب خودسازی فردی برای دانشجویان و کلیه افرادی می‌شود که در این اردوها شرکت می کنند.

وی افزود: مسئولان منطقه باید امکانات لازم در اختیار گروه‌‌های جهادی قرار دهند تا بتوانند به خوبی در مسیر آبادانی مناطق محروم گام بردارند و روحیه جهادی در بین مردم گسترش یابد. در زمانی که مسئولیت دانشگاهی و استانی داشتم شخصا در این اردوها حضور پیدا کردم و از نزدیک با مردم محروم منطقه ارتباط گرفتم و مشکلات آنها را بررسی کردم، تا جایی که ممکن بود نهایت امکانات را برای محرومیت زدایی در اختیار گروه های جهادگر قرار دادم.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی یک دانشجوی پزشکی در مناطق محروم حضور پیدا کند،کارگری کرده یا به درمان مردم بپردازد سبب وحدت و نزدیکی میان مردم می شود که مردم را نسبت به حکومت امیدوار کرده و امید را در جامعه تزریق می کند که به نوعی فاصله طبقاتی را نیز کم می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: در منطقه ای نزدیک مرز ایران و افغانستان که از مناطق محروم سیستان و بلوچستان است گروه‌های جهادی تا به امروز فعالیت های بسیاری در زمینه‌ی آبادانی منطقه داشتند از جمله ساخت حمام، مسجد و مدرسه به طور گسترده در این مناطق توسط گروه‌های جهادی صورت گرفته و در بسیاری از این اردوهای جهادی یکی از فرزندان مسئولین نظام حضور پررنگی دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی را صرفا با هزینه کردن می‌توان به ثمر رساند اما حضور نیروهای جهادگر و ارتباط با مردم محروم منطقه اثرات مثبتی را به لحاظ روحی و خودسازی فردی در برمی گیرد که قطعا انکار ناپذیر است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اعلام آمادگی بعضی از مسئولان برای حضور در این اردوهای جهادی کفایت نمی کند، زمانی این اتفاق می تواند منجر به الگوسازی شود که همراه با اعتقاد واقعی بوده و شعارگونه نباشد، در واقع حضور مسئولین در این اردوها منجر به کاهش فاصله میان مردم و ایجاد وحدت می شود و مسئولان مشکلات مردم را از نزدیک لمس کرده و تلاش بیشتری در جهت رفع موانع موجود خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 965080

وب گردی

وب گردی