آمار نهایی انتخاب رشته داوطلبانِ آزمون سراسری سال 97

مشاور عالی سازمان سنجش از انتخاب رشته 548 هزار و 617 داوطلب در آزمون سراسری سال 97 خبر داد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری گفت: مهلت انتخاب کد رشته محل های آزمون سراسری 97 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دیروز دوشنبه 22 مرداد 97، با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده پایان پذیرفت.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اولیه، تعداد 548 هزار و 617 داوطلب نسبت به انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کرده اند، بدیهی است آمار نهایی انتخاب رشته کنندگان متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموش عالی (مصوب دهم شهریور ماه 96 مجلس شورای اسلامی)، ثبت نام برای انتخاب رشته و شرکت در گزینش آن دسته از کد رشته های تحصیلی که پذیرش در آن ها بر اساس قانون مذکور، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد، از روز دوشنبه 15 مرداد ماه 97، از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز شد و فردا 24 مرداد ماه 97، پایان می یابد.

وی اضافه کرد: تعداد داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 97 ثبت نام کرده اند؛ اما در جلسه آزمون غایب بوده اند، 101 هزار و 614 نفر بود. بر اساس ضوابط اعلام شده، این داوطلبان غایب و متقاضیانی که در آزمون مذکور ثبت نام نکرده اند، می توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه این سازمان و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش دانشجو در این رشته ها نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

وی در زمینه دوره های کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید دانشگاه های علمی کاربردی گفت: همان طور که می دانید ثبت نام این دوره ها از دیروز آغاز شده است و تا روز یکشنبه 28 مردادماه، پایان می پذیرد. گفتنی است تا ساعت 8 صبح امروز، 333 نفر در این دوره ها ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965083

وب گردی

وب گردی