ریاضی عمومی 1 منتشر شد

کتاب «ریاضی عمومی 1» تالیف الهام احمدی و نازنین احمدی از عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین _ پیشوا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، این کتاب شامل تمام سرفصل های دروس ریاضی 1 رشته های فنی مهندسی و ریاضیات عمومی رشته های مهندسی کشاورزی و علوم زیستی است و مولفان در نگارش آن سعی کرده اند با ارائه روشن تر مطالب و حل مثال‌های

متنوع مباحث مورد نظر را به صورت جامع و عمیق به خواننده منتقل کنند.

با توجه به اینکه درک عمیق ریاضیات و تسلط بر آن با حل مسائل متعدد امکان پذیر است در انتهای هر بخش تمرین های حل شده در کتاب آورده شده است که این امر دانشجویان را از تهیه کتاب راهنمای حل مسائل بی نیاز می کند.

این کتاب شامل دوازده فصل است. در فصل اول مجموعه اعداد مختلط، اعمال جبری روی اعداد مختلط، نمایش هندسی و قطبی و ریشه یابی اعداد مختلط معرفی شده است.

تابع، خواص و انواع آن در فصل دوم، حد و پیوستگی توابع در فصل سوم بررسی شده و به توابع پر کاربرد و غیر جبری مانند توابع نمایی، لگاریتمی، توابع مثلثاتی، معکوس مثلثاتی و هیپربولیک در فصل توابع چهارم پرداخته شده است.

با توجه به اهمیت مشتق، با مفهوم مشتق، توابع مشتق پذیر و مشتق توابع مختلف در فصل پنجم و کاربردهای آن در فصل ششم آشنا می شویم. تکنیک های انتگرال گیری در دسته بندی های منسجم با توجه به نوع توابع همراه با مثالهای متنوع در فصل هفتم آورده شده است. فصل هشتم به مفهوم انتگرال معین و محاسبات مربوط به آن اختصاص دارد و همچنین در فصل نهم کاربردهای آن بیان شده است. در فصل دهم به بررسی انتگرال های ناسره ، دستگاه مختصات قطبی، ر سم اشکال در مختصات قطبی در فصل یازده و در پایان دنباله و سری‌ها در فصل دوازده بیان شده است.

این کتاب تالیف الهام احمدی و نازنین احمدی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در 351 صفحه و شمارگان هزار نسخه، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین – پیشوا منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965109

وب گردی

وب گردی