اصفهانی‌ها صاحب ایرلاین می‌شوند؟ / ایرلاین‌های زیان‌ده در صف فروش

چند روز گذشته خبری در رسانه ها مطرح شد مبنی بر اینکه استانداری اصفهان هواپیمایی قشم ایر را خرید که این خبر بازتاب های متفاوتی به همراه داشت و پس از یک روز توسط دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهرعلیزاده استاندار اصفهان با بیان این موضوع که پس از سه ماه تلاش، سرانجام توانستیم شرکت قشم ایر را برای توسعه ظرفیت های گردشگری و اقتصادی استان اصفهان خریداری کنیم، گفت: به دلیل شرایط خاص استان و پتانسیل بالای صنعت توریسم، نیاز به داشتن ایرلاین مختص اصفهان کاملا احساس می شد.

در همین خصوص قائدی ها مدیر کل روابط عمومی استانداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: اخبار تکمیلی در این زمینه به زودی توسط استاندار اعلام خواهد شد اما با توجه به حساسیت های موضوع فعلا نمی توانیم اطلاعات خاصی ارائه دهیم.

او افزود: اخبار تکمیلی بدان معنی نیست که خبر قبلی که توسط استاندار اعلام شده، مشکلی داشته است بلکه با تأیید خبر قبلی، اخبار تکمیلی را متعاقبا اعلام خواهیم کرد هم چنین قید کرده بودیم که خرید ایرلاین قشم ایر، با حمایت استانداری انجام می شود و ما همچنان روی موضع خود هستیم که این خرید با حمایت استانداری انجام شده است و خبرهای تکمیلی به‌زودی توسط استاندار اصفهان اعلام خواهد شد.

در ادامه عباس مسیبی مشاور مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم در امور ارتباط و رسانه به خبرنگار ایسکانیوز گفت: خبرگزاری وزارت نفت جواب این سؤال را داده است و در حیطه ی اختیارات من نیست که در این خصوص صحبت کنم.

در همین رابطه مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: خریداران زیادی هستند که قصد خرید شرکت هواپیمایی قشم ایر را دارند اما هنوز چیزی نهایی نشده است و خودِ استانداری اصفهان قصد خرید این ایرلاین را ندارد بلکه به نحوی سرمایه گذاران بخش خصوصی اصفهان را ترغیب می کند.

اسعدی سامانی با تأیید خبر فروش شرکت هواپیمایی قشم ایر افزود: مذاکراتی برای واگذاری و فروش این ایرلاین از چند ماه گذشته در جریان بود اما هنوز خریدار قطعی مشخص نشده است و استانداری اصفهان نیز به عنوان یکی از خریداران قشم ایر تلقی می شود.

گفتنی است، هواپیمایی قشم که در سال ۱۳۸۸ از سوی هلدینگ توسعه سورینت قشم متعلق به بابک زنجانی خریداری شد، در سال ۱۳۹۳ در ازای بدهی این مجرم نفتی، به شرکت ملی نفت ایران واگذار شد.

در شرایط کنونی و بازار ملتهب اقتصادی که قیمت بلیت هواپیما، افسار گسیخته رشد داشته است و خیلی از شرکت های هواپیمایی اعلام کردند در صورتی که ارز دولتی به آن ها تعلق نگیرد، ادامه‌ی حیات برای صنعت هواپیمایی مشکل خواهد شد زمزمه هایی مبنی بر ورشکستگی برخی ایرلاین ها شنیده می شود که فروش آن ها در شرایط اضطرار نتیجه ای جز لطمه صنعت هوانوردی نخواهد داشت.



انتهای پیام/

کد خبر: 965133

وب گردی

وب گردی