سوء استفاده جنسی کشیش ها از کودکان

طبق گزارشی که توسط دادستان کل پنسیلوانیا منتشر شده است، تعداد زیادی از کودکان آمریکایی، توسط کشیش ها مورد تعرض جنسی قرار می گیرند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، « جاش شاپیرو » دادستان کل پنسیلوانیا روز سه شنبه گفت که کشیش های کاتولیک با فریب دادن کودکان، هزاران نفر از آنان را طی 70 سال مورد آزار جنسی قرار داده اند.

مقامات پنسیلوانیا در آمریکا گزارشی از سوی هیات منصفه منتشر کردند که شامل لیستی از ۳۰۰ کشیش متهم به سوء استفاده جنسی و همچنین تلاش کلیسای کاتولیک برای مخفی کردن این موضوع به مدت چندین دهه است.

گزارشی 884 صفحه ای پس از یک تحقیق دو ساله توسط این دادستان منتشر شد که شامل نمونه های گرافیکی از کودکانی بوده که به ظاهر داماد شده و سپس مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند.

دادستان کل پنسیلوانیا گفت که این مدارک بر اساس اسناد آرشیو مخفی نگهداری شده از سوی اسقف اعظم و همچنین اعترافات دستنویس شده توسط کشیشان به دست آمده است.

شاپیرو گفت که این گزارش جامع ترین گزارش سوء استفاده جنسی از سوی روحانیت کاتولیک در تاریخ آمریکا بوده است.

چند اسقف با ارائه بیانیه ای از مردم پوزش طلبیده و اعلام کردند که اقدامات لازم را برای متوقف کردن چنین اقداماتی در جهت اطمینان دادن به مردم انجام خواهند داد.

مساله آزار و اذیت جنسی بین سیاستمداران آمریکا نیز بسیار رواج دارد و هر از چندگاهی خبرهای مربوط به آن در رسانه ها منتشر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965231

وب گردی

وب گردی