تخریب 200 مسجد در غزه

در مستند «اسرائیل بدون مجازات: تخریب مساجد» از قاب هیسپان تی وی، داستان ظلم قدیمی صهیونیست ها به مردم مظلوم فلسطین به بهانه ویران کردن مساجد و محل عبادت فلسطینیان به تصویر کشیده شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی؛ در این مستند بر اساس آماری که گفته می شود، در ابتدای انتفاضه در سال 2000 حدود 500 مسجد موجود بوده که در سال 2014 تقریباً به 1000 مسجد رسیده که صدها هزار مسلمان روز و شب در آن فریضه نماز را به جای می¬آورند. صدها سال برادری بین مسلمانان و مسیحیان در فلسطین موجب شده است تا بین مساجد و کلیسا ارتباط صمیمانه و نزدیکی برقرار شود. اوج این برادری در زمان شدت گرفتن جنگ غزه در سال 2014 به نمایش گذاشته شد؛ هنگامی که کلیساها به پناهگاهی برای هزاران فلسطینی تبدیل شدند.

در جریان جنگ غزه حدود 200 مسجد بر سر نمازگزاران تخریب شده است، اما کماکان مساجد به عنوان نماد کانون های مقاومت فلسطینیان در غزه به شمار می آید و همه این موارد و مورد هدف قرار دادن مکان های عبادت در غزه در سکوت جامعه بین المللی صورت گرفته است.

مستند «اسرائیل بدون مجازات: تخریب مساجد» (Israel Unpunished: Destruction of Mosques) محصول سال 2014 واحد مستند شبکه پرس تی وی، به نویسندگی و کارگردانی ماجد جندیا Majed Jendia پنج شنبه 25 مرداد ماه در مدت زمان 25 دقیقه ساعت 16:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و تکرار این مستند جمعه ساعت 7:30 به روی آنتن می رود.

کد خبر: 965291

وب گردی

وب گردی