پایان بیش از یک دهه قهر دو همسایه

رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که ماه آینده میلادی برای ملاقات با همتای خود در کره شمالی، عازم پیونگ یانگ می شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مون جائه‌ این» از این ملاقات به عنوان فرصتی مناسب به منظور پیشبرد یک «اقدام و ابتکار جسورانه» جهت پایان دادن به جنگ میان دو کره نام برد و گفت که به اقدامی جسورانه برای پایان دادن به جنگ نیاز داریم.

سئول و پیونگ یانگ روز دوشنبه اعلام کردند که رهبران دو کشور در ماه سپتامبر دور جدید گفتگوهای خود را، این بار در کره شمالی آغاز می کنند. این سومین ملاقات روسای جمهوری دو کره از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون محسوب می شود.

شبه جزیره کره پس از دو سال تنش و التهاب به دلیل برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ از ماه ژانویه گذشته، روی آرامش را به خود دیده است.

سفر مون جائه‌ - این به پیونگ یانگ، در واقع نخستین سفر یک رئیس جمهوری کره جنوبی به کشور همسایه شمالی پس از سال ۲۰۰۷ محسوب می شود.

رهبران دو کشور ماه آوریل گذشته در جریان نشستی که در منطقه غیرنظامی حائل میان دو کشور برگزار شد، سندی موسوم به «بیانیه پانمونجوم» را امضاء کرده بودند که امضای توافقنامه صلح به عنوان یکی از اهداف آن تعیین شده بود.

رهبر کره شمالی دو ماه پس از این دیدار در سنگاپور با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا ملاقات و بر تعهد کشورش نسبت به «هسته ای زدایی کامل شبه جزیره کره» تاکید کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 965293

وب گردی

وب گردی