60 کشته و زخمی در انفجار انتحاری کابل

بر اثر وقوع یک انفجار انتحاری در غرب کابل 25 تن کشته و 35 نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در پایتخت این کشور، انفجاری روی داده که در پی آن چندین نفر کشته و مجروح شدند. وضعیت برخی مجروحان وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شمار کشته شدگان داده می شود.

«حشمت الله استانکزی»، سخنگوی پلیس کابل اعلام کرد که حمله مذکور حوالی ساعت 16:00 به وقت محلی، در مرکز آموزشی به نام «مهدی موعود» در منطقه «دشت برچی» واقع در غرب شهر «کابل» پایتخت افغانستان رخ داده است. وی افزود: فرد انتحاری داخل مرکز آموزشی خصوصی شده و بمب همراه خود را منفجر کرده است.

شاهدان عینی اظهار کردند که پلیس راه های دسترسی به محل انفجار را مسدود کرده و تنها امدادگران و نیروهای امنیتی به محل وقوع رویداد دسترسی دارند. این انفجار زمانی رخ داد که دانش آموزان مشغول آمادگی آزمون کنکور بوده اند. انفجار مذکور در داخل یکی از کلاس‌های این مرکز رخ داده است.

بنا به اظهارات رسمی پلیس، در پی این انفجار که در نزدیکی مرکز آموزشی «موعود» روی داده دست‌کم 25 نفر جان خود را از دست داده و 35 نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اثر شدت انفجار، شیشه های خانه های اطراف شکسته شد و فرو ریخت. شخص یا گروهی تاکنون مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965326

وب گردی

وب گردی