حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در فرهنگسرای نیاوران به تماشای اجراهای دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان نشست.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز روابط عمومی انجمن موسیقی ایران؛ سید محمدمجتبی حسینی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز پنجشنبه 25 مردادماه از بخش موسیقی نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در فرهنگسرای نیاوران دیدن کرد.

براساس این گزارش، حسینی در خصوص کیفیت اجرا ها چنین گفت: اجرا ها بسیار با کیفیت و امیدوار کننده بود. جوانان ایران بسیار مسلط به نوا های نواحی خود هستند و با دقت و ظرافت خاص ویژگی های هر مقام را اجرا می کنند.

وی در خصوص تاثیر گذاری جشنواره در این حوزه توضیح داد: جشنواره ملی موسیقی جوان در حال گذراندن دوازدهمین دوره خود است و در طی سال ها توانسته به یکی از مهم ترین رویداد های فرهنگی کشورمان تبدیل شود. این قوتی فراتر از جشنواره ای دوزاده دوره ای است. جشنواره ها معمولا دلالت بر فعالیتی دارند که پشت سر داشتند. جشنواره جوان دلالت بر فردا دارد، آثاری در آن اجرا می شود که آن را نوازندگان آینده سرزمین می نوازند. امروز فرآیند رشد جوانانی را می بینیم که فردا به جایگاه شایسته ای در این حوزه می رسند، در سال های آتی می توانند سایه گستر باشند و تعلیم بدهند. این ویژگی بارز جشنواره ملی موسیقی جوان، به عنوان بزرگ ترین جشنواره از نظر گستردگی اجرا است. نزدیک به یک ماه انجمن موسیقی ایران و اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگیر این جشنواره هستند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اضافه کرد: در این دوره حدود 1600 اثر بدست دبیر خانه رسید. 600 برنامه در طول یک ماه روی صحنه خواهند رفت. در ابتدا متقاضیان 50 درصد در بخش موسیقی ردیف دستگاهی، 36 درصد در حوزه موسیقی نواحی و 14 درصد در بخش موسیقی کلاسیک شرکت کردند. البته این آمار پس از داوری بخش اول کمی جا به جا شده و بیشترین آن به موسیقی نواحی اختصاص پیدا کرده است. بنابراین باید قدر این رویداد بزرگ دانسته شود و در سال های آتی به عنوان یکی از ارکان در تقویم هنری کشور به طور سالانه اجرا خواهد شد. یکی از افتخارات این جشنواره حضور 90 استاد سطح اول کشور در سه حوزه نواحی و مقامی، دستگاهی و کلاسیک است که بستری برای انتقال تجربه این بزرگان به جوانان پر شور فراهم می آورد.

شایان ذکر است، بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 22 مردادماه سال جاری براساس جدول اعلام شده در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و تا یکم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 965433

وب گردی

وب گردی