هواپیماهای آمریکا لاتین زمین گیر شدند

چند فروند هواپیما در کشورهای شیلی، آرژانتین و پرو به دلیل دریافت پیامهای تهدیدآمیز مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه ها شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان هواپیمایی کشوری شیلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال دریافت تهدیداتی مبنی بر بمب گذاری، چهار فروند هواپیما روز پنج شنبه در کشورهای شیلی، آژانتین و پرو مجبور به فرود اضطراری شدند.

دو فروند از این هواپیماها متعلق به خطوط هوایی «لاتام» (LATAM) و دو فروند هواپیمای دیگر متعلق به «اسکای» (SKY)- خط هوایی ارزان قیمت شیلی- بوده اند. همچنین پرواز خط هوایی ۵۲۴Sky نیز که از شهر «مندوزا»، آرژانتین پرواز کرده بود، پیش از ادامه مسیر به سمت «روزاریو» در این کشور، مجبور شد تا در سانتیاگو فرود اضطراری داشته باشد.

«ویکتور ویالوبوس کویائو»، مدیر اجرایی اداره هوانوردی مسافرتی شیلی گفت، ۱۱ مورد تهدید روز پنجشنبه دریافت کرده است که دو مورد جعلی و ۹ مورد دیگر مربوط به پروازهای موجود بود.

وی ادامه داد، تمامی هواپیماها پس از جستجو، خالی از هرگونه مواد منفجره یافت شدند و دست کم به یک هواپیما بعدا اجازه پرواز مجدد داده شد.

این مقام مسئول همچنین گفت که تماس‌ها درباره هشدار به بمب گذاری در هواپپماها به دفاتر LATAMو اداره هوانوردی مسافرتی شیلی و پلیس در حال حاضر ردگیری شده تا ماهیت اصلی تماس گیرنده یا گیرندگان فاش شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 965445

وب گردی

وب گردی