خنیفر: استادان مایوس کننده، بدترین سم عرصه آموزش هستند

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بدترین سَم در عرصه آموزش، حضور معلم و استاد منفی‌باف و مایوس کننده است.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در نشست صمیمی رئیس و اعضای هیأت رئیسه و استادان دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه معلم و استاد باید تفکر منفی و نفرت را در پشت کلاس درس بگذارد و وارد شود، افزود: بدترین سَم در عرصه آموزش، حضور معلم و استاد منفی‌باف و مایوس کننده است.

خنیفر با اشاره به برخی مشکلات در فرایند و شیوه مصاحبه و گزینش مهارت آموز و دانشجو معلم، تاکید کرد: اگر در مسائل دقت نکنیم و تیزبین نباشیم، بسیاری از آسیب‌های حوزه‌های مختلف را نخواهیم دید.

وی تربیت معلم را بزرگترین و تاثیرگذارترین دانشگاه کشور دانست و با اشاره به برخی بی‌مهری‌ها به این دانشگاه، خاطر نشان کرد: باید همگی برای معرفی و نشان دادن جایگاه دانشگاه فرهنگیان در راستای جلب مشارکت و حمایت همگانی در کشور به منظور تحقق رسالت آن تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر پیگیری مطالبات دانشگاه، از بررسی و انجام بحث پایه‌ها و احکام تا دو هفته دیگر در صورت مشمول بودن و وجود مستندات خبر داد و افزود: برای مدرسان و کسانی که مشمول تطبیق نشوند در حوزه طرح و برنامه اقداماتی صورت گرفته که تا پایان تابستان ساماندهی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم هیچ مراجعی را بدون پاسخ نگذاریم اما در برخی مسائل موانعی وجود دارد که نیاز به رایزنی و تلاش ویژه دارد، خاطر نشان کرد: تنها دانشگاهی هستیم که اعلام کردیم 28 درصد سند تحول بنیادین آن تحقق یافته، این دانشگاه را باید زنده کنیم.

خنیفر ادامه داد: تفاوت این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر این است که تنها به دنبال انتقال دانش نیستیم، بلکه باید منش، کنش، بینش، تربیت و رسش را نیز یاد دهیم.

وی با تاکید بر توجه استادان به مشارکت در تدوین محتوای آموزشی و ضرورت انجام مطالعات تطبیقی، گفت: معرفی و ارتقاء جایگاه دانشگاه فرهنگیان در جامعه اقدامی مهم است و مسئول انجام آن تک تک افراد حاضر در این دانشگاه هستند.

بررسی مشکلات پیش‌رو برای ساماندهی و تبدیل وضعیت استادان، مسائل پایه‌های ترفیع سالیانه استادان در سال های 93 تا 96 و پایه‌های سنواتی، اعمال مدارک، شیوه ادامه تحصیل مدرسان و استادان، اجرای قانون جامع ایثارگران و مشکلات بازنشستگی، استقرار هیأت ممیزه در دانشگاه فرهنگیان، سیاست‌های پژوهشی و راهبردهای دانشگاه در توزیع رشته‌ها از مطالبات و دغدغه‌های بیان شده از سوی استادان در این جلسه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965456

وب گردی

وب گردی