غرضى پیشکسوت سازمان نظام مهندسى است/ اظهارنظر درباره عملکرد آخوندى زود است

رئیس سازمان نظام مهندسى کشور گفت: غرضى به عنوان یک مهندس پیشکسوت باید در انتخابات شرکت مى کرد؛ اما همچنان از برنامه و اقداماتى که قرار است در این زمینه انجام دهد، مطلع نیستم .

فرج الله رجبى، رئیس سازمان نظام مهندسى کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز درخصوص حمایت وزارت راه و شهرسازى در زمینه انتخابات سازمان نظام مهندسى که در مهرماه برگزار مى شود، گفت: اظهار نظر در رابطه با عملکرد وزارت راه و شهرسازى براى انتخابات سازمان نظام مهندسى زود است.

رجبى درباره اینکه آیا احتمال تخلف از سوى وزارت راه و شهرسازى که مجری برگزار کننده انتخابات است، وجود دارد یا خیر؟ گفت: نباید با چنین نگاهى به برگزارى انتخابات نگاه کرد اما مى توان گفت زمانى که دستگاه اجرایى و نیز دستگاه نظارتى یک دستگاه باشند، عرفا ایراداتى را با خود به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسى کشور گفت: در صورتى که دستگاه اجرایى انتخابات با مشکل روبرو شود و داوطلب بخواهد شکایت خود را به مرجع دیگرى ببرد آن مرجع بالادست باز هم وزارت راه و شهرسازى خواهد بود که به طور حتم چنین مسئله اى مشکلاتى را با خود به همراه دارد.

به گفته او، در این خصوص به وزیر نامه‌اى را ارائه کردیم اما تا به حال موردى مشاهده نشده که بخواهد این موضوع دال بر گردگیرى خاصى باشد.

رجبى خاطرنشان کرد: باید اجازه دهیم تا وضعیت روال عادى خود را طى کند و هر جایى که با مسائل خاصى مواجه شدیم، به طور حتم با آن برخورد خواهیم کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسى کشور درباره اینکه آخوندی خواستار ورود مهندسان پایه دو به انتخابات دوره هشتم شد، اظهار داشت: برخى از مهندسان پایه دو وجود دارند که اکنون عضو هیات مدیره هستند، در آیین نامه جدید به دلیل اینکه آنها طى یک دوره عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسى بودند، دیگر نمى توانند جزو اعضاى هیات مدیره باشند.

او خاطرنشان کرد: چنین درخواستى را ما به وزیر راه و شهرسازى ارائه دادیم و برخى از نمایندگان هم جداگانه خواستار چنین موضوعى شدند، این موضوع از سوى آخوندى در هیات دولت مطرح شد اما آنچنان که باید مورد حمایت قرار نگرفت و مورد تصویب واقع نشد.

رجبى با اشاره به غرضى، رئیس اسبق سازمان نظام مهندسى که در انتخابات امسال سازمان نظام مهندسى شرکت کرده است، گفت: غرضى به عنوان یک مهندس پیشکسوت باید در انتخابات شرکت مى‌کرد؛ اما همچنان از برنامه و اقداماتى که قرار است در این زمینه انجام دهد مطلع نیستم، این موضوع در آینده به طور حتم مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسى کشور در پایان به قربانخانى، رئیس سابق سازمان نظام مهندسى استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: قربانخانى در حال حاضر موقعیت شرکت در انتخابات سازمان نظام مهندسى را ندارد؛ بنابراین نتوانست در انتخابات امسال شرکت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965504

وب گردی

وب گردی