آزمون ورودی دانشگاه های کره جنوبی، بیش از 8 ساعت  طول می کشد!

تست توانایی کالج اسکولاستی هر ساله در کره جنوبی برگزار شده و به عنوان پانزدهمین آزمون دشوار در سطح جهان شناخته می شود، اولین بخش این آزمون، در ساعت 8:40 شروع می شود، آخرین بخش آن نیز در ساعت 5:00 بعد از ظهر به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سال هاست که مسئله حذف کنکور در میان مسئولان و نمایندگان مجلس مطرح شده است، برخی معتقدند برگزاری کنکور اشتباه است و دانشجویان باید بر اساس معدل و سوابق تحصیلی وارد دانشگاه ها شوند. برخی دیگر نیز معتقدند هر دانشگاه باید بر اساس نیاز و محورهایی که مد نظر دارد، از طریق یک آزمون، دانشجویان را پذیرش کند.

در همین راستا، چندی پیش داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت اعلام کرد: در مقطع کنونی هیچ جایگزینی برای پذیرش دانشجویان به جز کنکور وجود ندارد. وی با بیان این مطلب گفت: می‌توان برای کمتر شدن اضطراب کنکور، اجرای این آزمون را به روال سال‌های دور خود باز گرداند، به طوری که هر دانشگاه به تناسب نیاز خود آزمون ورودی برگزار و دانشجو پذیرش کند.

پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشورهای جهان با یکدیگر متفاوت است، برخی از این دانشکده ها بر اساس نیاز و سیاست های آموزشی خود در یک یا چند مرحله، آزمون برگزار می کند، برخی از این آزمون ها همانند کنکور خودمان تستی هستند، برخی از دانشگاه ها از دانشجویان می خواهند در زمانی مشخص درباره موضوعی واحد، مقاله بنویسند. برخی از دانشگاه ها نیز هم آزمون تستی و هم مقاله نویسی دارند. این آزمون LNAT نام دارد که در دانشگاه هایی مانند دانشگاه آکسفورد، ناتینگهام، بریستول، دورام در انگلستان، دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند، دانشگاه USL ،کینگز، مدرسه اقتصاد، دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی در لندن، دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور و دانشگاه Ie اسپانیا برگزار می شود.(برای خواندن مشروح این گزارش اینجا کلیک کنید.)

تست توانایی کالج اسکولاستی، یک آزمون ورودی استاندارد است که در بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی برگزار می شود. بر اساس پایگاه رتبه بندی (rankred)، این آزمون، به عنوان پانزدهمین آزمون دشوار در سطح جهان شناخته شده است و نقش مهمی در آموزش و پرورش کشور کره جنوبی دارد.

این آزمون از سال 1994 تا کنون، در دومین پنج شنبه نوامبر برگزار می شود. این آزمون با هدف کارآفرینی تنظیم شده و کارایی و مهارت های افراد را می سنجد. موسسه KICE کره جنوبی، برای ارزیابی دانش و مهارت دانش آموزان این آزمون را برگزار می کند و بر چگونگی برگزاری آن نیز نظارت می کند. هر فردی که می خواهد وارد دانشگاه شود، باید این آزمون را بگذراند، بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی بر اساس این آزمون پذیرش دانشجو دارند. همچنین آزمون اسکولاستی، معیاری است که به وسیله آن می توان قضاوت کرد که فرد برای ورود به دانشگاه مناسب است یا خیر.

این آزمون شامل زبان کره ای، ریاضی، زبان انگلیسی، مطالعات اجتماعی، علوم حرفه ای آموزش و پرورش، زبان خارجی/شخصیت شناسی چینی است. متقاضیان می توانند پس از در نظر گرفتن توانایی های خود، به دانشگاه ها درخواست دهند و حوزه هایی که می خواهند را انتخاب کنند. بخش کره ای و انگلیسی برای همه متقاضیان رایج است. با این حال، اگر متقاضی تصمیم بگیرد که ریاضی، آزمون جامعه، علم و تعهد، زبان خارجی/شخصیت چینی را انتخاب کند، باید زیرمجموعه های این آزمون را نیز انتخاب کند.

بخش ریاضی این آزمون، شامل 2 بخش است، بخش اول آن شامل ریاضی، حسابداری عمومی و آمار و بخش دوم آن نیز، شامل ریاضی، هندسه و بردار، حساب یکپارچه و آمار است.

متقاضیان باید از میان بخش های مطالعات اجتماعی، علوم، بخش آموزش حرفه ای، باید یک دسته را انتخاب کنند که هر کدام دارای زیر مجموعه های مخصوص به خود هستند. در بخش مطالعات اجتماعی، متقاضیان باید حداکثر 2 بخش از 10 بخش اخلاق و اندیشه، اخلاق برای زندگی روزمره، تاریخ کره، تاریخ جهان، تاریخچه شرق آسیا، جغرافیا کره، جغرافیا، قانون و سیاست، اقتصاد، جامعه و فرهنگ را انتخاب کنند.

در بخش علوم، لازم است متقاضیان حداکثر 2 بخش از 8 بخش فیزیک یک، شیمی یک، زیست شناسی یک، علوم زمین یک، فیزیک 2، شیمی 2، زیست شناسی 2 و علوم زمین 2 را انتخاب شود.

در بخش آموزش حرفه ای، داوطلب می تواند یک موضوع را از میان 10 موضوع درک کشاورزی، تکنیک های کشاورزی پایه، معرفی صنایع، پیش نویسی اولیه، اقتصاد تجاری، اصول حسابداری، اقیانوس شناسی عمومی، پردازش اطلاعات ماهیگیری و حمل و نقل، توسعه انسانی ، رایانه های عمومی را انتخاب کند. در نهایت، متقاضیانی که در آزمون زبان خارجی/چینی شخصیتی را انتخاب می کنند، باید یک موضوع را از میان 9 موضوع آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی ، روسی، عربی، ویتنامی پایه، شخصیت های چینی و کلاسیک را انتخاب کنند.

اولین بخش این آزمون، در ساعت 8:40 شروع می شود، آخرین بخش، آزمون زبان خارجی/ چینی، در ساعت 5:00 بعد از ظهر به پایان می رسد. لازم به ذکر است برای افراد معلول، زمان اضافی وجود دارد. افراد نابینا 1.5 برابر زمان بیشتر از افراد عادی در اختیار دارند. به متقاضیان ضعیف و افرادی که به بیماری فلج مغزی مبتلا هستند، در هر بخش 20 دقیقه زمان اضافی داده می شود. جدول زمانی داوطلبان معمولی به شرح زیر است:

دوره زمانی موضوع تست زمان
اول کره ای 08:40 تا 10:00 (80 دقیقه)
دوم ریاضی 10:30 تا 12:10 (100 دقیقه)
سوم انگلیسی 13:10 تا 14:20 (70 دقیقه)
چهارم بخش مطالعات اجتماعی / علوم / آموزش فنی حرفه ای 1 14:50 تا 15:20 (20 دقیقه)
مطالعات اجتماعی / علوم / آموزش حرفه ای بخش 2 15:22 تا 15:52
پنجم زبان خارجی / شخصیت چینی 16:20 تا 17:00 (40 دقیقه)

انتهای پیام/

کد خبر: 965515

وب گردی

وب گردی