وزیر دفاع و رئیس اطلاعات ترکیه به روسیه  سفر کردند

دو مقام ارشد دولت ترکیه در آستانه عملیات آزادسازی استان «ادلب» در شمال غرب سوریه و تشدید تحریم های آمریکا علیه آنکارا، وارد مسکو شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ملی و «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه «میت» شامگاه جمعه وارد شهر مسکو شده اند و با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع رسویه دیدار و گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه مقامات دو کشور در این دیدار درباره تحولات اخیر به تبادل نظر پرداخته‌اند، گفته شده: دو طرف طی این دیدار دیدارهای سازنده ای در مورد آخرین تحولات و مسائل مورد علاقه طرفین رایزنی کرده‌اند.

وزیر دفاع ملی ترکیه همچنین در دیدار با همتای روس خود در مورد حل و فصل مسأله سوریه، اوضاع انسانی این کشور و بازگشت آوارگان سوری گفتگو کرد.

بنابر برخی از گزارش ها این دیدار در زمانی صورت می گیرد که احتمال آغاز عملیات بازپس گیری استان ادلب در سوریه افزایش یافته است این استان تحت کنترل نیروهای وابسته به ترکیه قرار دارد. همچنین دولت آنکارا در این سفر این پیام را به دولت آمریکا مخابره کرد که هرگونه افزایش فشار بر ترکیه باعث نزدیکی این کشور به مسکو خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 965529

وب گردی

وب گردی