ثبات قیمت در یک قدمى بازار طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: با توجه به بسته جدید ارزى اعلام شده از سوى دولت به نظر مى رسد که این امر باعث بازگشت ثبات قیمت طلا و سکه به بازار شود.

محمد کشتى آرا، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز به روند معاملات سکه و طلا در بازار طى هفته اى که گذشت اشاره و بیان کرد: هفته گذشته تقریبا از جمله هفته هایى بود که محدوده قیمتى طلا با تغییر چندانى مواجه نشد.

او در ادامه بیان کرد: قیمت جهانى طلا حدود ٣٠ دلار کاهش داشت و مى توان گفت که تا حدودى از نوسانات ارز هم در حداقل خود قرار گرفتند.

کشتى آرا اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته اى که گذشت نوسانات قیمتى در حداقل خود قرار داشت؛ بنابراین قیمت سکه در محدود قیمتى سه میلیون و ٧٥٠ هزار تومان تا سه میلیون و ٩٥٠ هزار تومان در نوسان بود و همچنین قیمت طلا مابین ٢٨٥ هزار تومان تا ٢٩٥ هزار تومان در تغییر بود که این نشان دهنده وجود ثبات قیمت در بازار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور افزود: داد و ستدها در بازار روال ثابتى را در پیش گرفته و تا حدودى از التهابات و هیجانات بازار کاهش یافته است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به ثبات موجود، بازار به نوعى منتظر ورود برخى از سکه هاى ثبت نام شده به بازار است که همین امر منجر به تعادل قیمت ها در بازار شده است.

کشتى آرا به میزان حباب موجود در قیمت سکه اشاره کرد و گفت: طى هفته گذشته تا حدودى از حباب قیمت سکه تخلیه شد؛ اما همچنان سکه داراى حباب است و اکنون حدود یک میلیون تومان حباب در نرخ سکه وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور به دلایل ایجاد ثبات در بازار تاکید کرد و گفت: با توجه به بسته ارزى اعلام شده از سوى دولت و نیز امکانات ارزى که در اختیار بازرگانان و تجار قرار مى گیرد تا حدودى از کمبود ارز در کشور جبران خواهد شد و به نظر مى رسد که این عوامل باعث شود تا طى هفته هاى آینده ثبات بیشترى به بازار طلا و سکه بازگردانده شود.

او پیش بینى خود از وضعیت بازار طلا و سکه طى روزهاى آینده را اینگونه بیان کرد: بازار طلا و سکه به هیچ عنوان قابل پیش بینى نیست به گونه اى که حتى براى یک ساعت آینده هم نمى توان پیش بینى لازم براى این بازار را ارائه داد.

کد خبر: 965548

وب گردی

وب گردی