برگزاری جلسه تودیع و معارفه معاونین اقتصادی و مهندسی شرکت بین المللی توسعه ساختمان

جلسه تودیع و معارفه معاونین اقتصادی (طرح و برنامه) و مهندسی و قراردادهای شرکت بین المللی توسعه ساختمان با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران عامل شرکت های تابعه روز گذشته در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت بین المللی توسعه ساختمان، مازیار حسینی مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان در جلسه تکریم از خدمات دو تن از همکاران و معارفه دو همکار جدید به مجموعه گفت: در مدت کوتاهی که در شرکت بین المللی توسعه ساختمان حضور داشتم تمامی همکاران را افرادی شریف، توانمند و دوست داشتنی دیدم. اما به دلیل جابجایی ها و نوع چیدمانی که قرار است در آینده رخ دهد چاره ای جز تغییرات وجود ندارد، بنابراین این اتفاق دال بر ضعف یا نقصان دوستان نیست.

او از همکاری و زحمات موسویان تشکر و قدردانی کرد و افزود: ایشان در دوران انتقالی قبول زحمت کردند و با برادری هر چه تمام تر اجازه ندادند خللی در امور ایجاد شود.

حسینی با بیان اینکه جلسات فشرده ای در این مدت با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران هلدینگ و شرکت های زیرمجموعه برگزار شده است، اظهار داشت: در این جلسات اتفاقات خوبی رقم خورد و اگر قرار بود در فاصله شش ماه یا یکسال زمان بگذرد تا در جریان کامل امور قرار بگیریم عملا در دو هفته این اتفاق میسر شد. این مساله ما را در انجام مسئولیت محوله در برهه خاص اقتصادی و به خصوص جنگ ظالمانه ای که علیه نظام و جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است، می تواند کمک نماید.

او هاشمی معاون سابق مهندسی و قراردادها را فردی شریف و صادق نام برد و گفت: حضور افرادی همچون ایشان در مجموعه غدیر باعث خوشحالی است. امیدوارم همکاری ایشان با مجموعه در موقعیت های دیگری در آینده میسر شود.

حسینی از زحمات دکتر کریمی معاون سابق طرح و برنامه هم قدردانی کرد و گفت: ایشان هم فردی متخصص و دانشگاهی هستند اما به دلیل محدودیت هایی که در خصوص حضور تمام وقت دکتر کریمی در مجموعه وجود داشت، امیدواریم بتوانیم به نحو دیگری از خدمات و دانش ایشان بهره مند شویم.

قدمت ۴۹ ساله هلدینگ بین المللی توسعه ساختمان

این مقام مسئول با اشاره به قدمت ۴۹ ساله هلدینگ بین المللی توسعه ساختمان از زحمات تمامی مدیران عامل پیشین تشکر کرد و گفت: صندلی که امروز من روی آن نشسته ام امانتی است که بایستی بعد از انجام ماموریت به نفر بعدی واگذار نمایم.

مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان در ادامه با یادآوری جمله ای از بوعلی سینا در خصوص آب که می گوید «زلال است تا روان است، چون بماند بگندد» اظهار داشت: واقعیت زندگی همین است. اگر جابجایی ها رخ ندهد عملا پویایی و پوست اندازی در سیستم اتفاق نمی افتد. بدون شک در جریان تحلیل ها و مطالبی که در منابع خبری و فضای مجازی منتشر می شود هستید؛ بسیاری از افراد صاحب اندیشه یکی از مسایل مبتلابه جامعه امروز را عدم تمکین برخی مدیران باسابقه کشور در پذیرش موضوع جابجایی می دانند.

به گفته او، گاهی اوقات در سیستم ها تمایل به ماندن همیشگی وجود دارد اما واقعیت آن است که بعد از مدتی فرد دچار روزمرگی شده و انگیزه او برای ایجاد تغییر، تحول و تلاش به نحو چشمگیری کاهش می یابد. امیدوارم در دوره ای که مدیریت هلدینگ توسعه ساختمان را برعهده دارم، نتیجه کار در وهله نخست مرضی درگاه الهی و بعد از آن مورد تایید وزارت محترم دفاع و مجموعه ساتا و غدیر و در حقیقت بازنشستگان محترم نیروهای مسلح که ما امانت دار مجموعه از طرف ایشان هستیم، باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه طی دو هفته اخیر در جریان کم و کاستی های هلدینگ توسعه ساختمان قرار گرفته ام، گفت: با همه اوضاع و احوالی که در مجموعه وجود دارد به شرایط خوشبین هستم؛ معتقدم چنانچه بین اعضای خانواده توسعه ساختمان همدلی وجود داشته باشد و نیت ها خیر باشد با توکل به خدا می توانیم از این وضعیت خارج شویم و ماموریت های ذاتی که برعهده ما قرار داده شده را به نحو مطلوب انجام دهیم.

تغییرات ساختاری

مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان اعلام کرد: قطعا به تغییرات ساختاری نیاز داریم که به تدریج انجام خواهد شد. اصلاحات در ساختار و فرایندها از یک سو و اصلاحات در شیوه انجام کارها و نگاه ها و نگرش ها از سوی دیگر باید در مجموعه صورت گیرد.

به گفته حسینی، شیوه های جدید مدیریتی را باید جایگزین شیوه های سنتی کنیم. درست است که صنعت ساختمان نسبت به صنایع دیگر همانند صنعت نفت همیشه از این جهت دو گام عقب تر بوده اما همان چیزی که در شیوه های نوین مدیریتی صنعت ساختمان وجود دارد متاسفانه در مجموعه توسعه ساختمان کم و کاست آن را به وضوح می توان مشاهده کرد. ان شاالله با تصمیماتی که در آینده گرفته خواهد شد همکاران متوجه این تغییرات خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه هلدینگ باید از حالت بساز بفروشی خارج شود که تدبیر آقای دکتر بازارگان مدیرعامل محترم غدیر نیز هم راستا با آن است، گفت: قطعا در هلدینگ ماموریت و رسالت مان کاری نیست که از بخش خصوصی بر بیاید بلکه ما کاری را انجام خواهیم داد که از توان بخش خصوصی خارج باشد.

سرمایه گذاری در پروژه های خاص

مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان با بیان اینکه باید به دنبال ارزش افزوده سیستم در موقعیت های دیگر بود، گفت: هنوز در صنعت ساختمان کارهای انجام نشده بسیار زیادی وجود دارد؛ کارهای بدیع و نو. صرف ساختن ساختمان و فروش آن در توانایی هر شرکتی است. ما متعهد به تکمیل تمامی پروژه های در دست اجرا هستیم اما در آینده از این جنس کار کمتر انجام خواهیم داد مگر آنکه در آن یک ویژگی خاصی وجود داشته باشد.

او ادامه داد: متاسفانه سرمایه گذاری عظیمی که در سالهای اخیر در صنعت ساختمان صورت گرفته کمتر متناسب با اقلیم و زیست بومی که در آن زندگی می کنیم بوده است. شرکت بین المللی توسعه ساختمان باید به دنبال ویژگی های خاص در صنعت ساختمان باشد که یکی از این موارد می تواند انتقال دانش و تکنولوژی ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله و ساختمان با مصرف انرژی کم (ساختمان سبز) باشد.

حسینی افزود: ساخت برج ۵۶ طبقه تهران که بلندترین برج مسکونی کشور بوده یکی از افتخارات این مجموعه است اما اگر در این پروژه متوقف شویم و تنها افتخار ما همین باشد، این به معنای درجا زدن است.

شفافیت؛ اصل مهم

مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان با تاکید بر اینکه با وجود کمبود زمان اما شتابزده عمل نمی کنیم، خاطرنشان کرد: شفافیت اصل مهمی در کار است و هر آنچه که باید شما درجریان قرار بگیرید از زبان شخص بنده خواهید شنید. سیاست مان بر این است که از عقل، مشورت و خرد جمعی به وفور استفاده کنیم.

او افزود: اتاق های فکر در واحدهای مختلف با حضور افراد و بزرگان با تجربه باید شکل بگیرد تا از طریق این اتاق ها مباحث مختلف در هر بخشی را پیگیری کنیم. گرچه اولین اتاق فکر در حوزه حقوقی که بخش مهم و اولویت دار به نظر می رسد در حال شکل گیری است.

سیستم مدیریتی ماتریسی

حسینی سیستم مدیریتی که قرار است در دوره جدید به کار گرفته شود را سیستم ماتریسی عنوان کرد گفت: به این معنی که معاونین در هر بخشی مسئولیت مجموعه هلدینگ و شرکت های تابعه را برعهده دارند و باید بتوانند با رده های طولی خود ارتباط برقرار کنند. معاونان در مسئولیت های خود تمام اختیارات بنده را دارا خواهند بود بنابراین لازم نیست همه به صورت مستقیم به من متصل باشند.

او با بیان اینکه پیش از اتخاذ تصمیم اهل مشورت و شنیدن نظرات متفاوت هستم اما پس از شنیدن نظرات در تصمیم گیری و اجرا قاطع هستم، گفت: در تصمیم سازی و مشورت همه آزاد هستند. در مرحله پیش از تصمیم گیری بسیار مشورت پذیر هستم؛ حتی اگر نظری صددرصد مخالف نظر من باشد. اما بعد از تصمیم گیری نهایی حتی اگر با پیشنهادات من فاصله داشته باشد به دنبال اجرای آن با تمام انرژی هستم و انتظارم از تک تک شما هم همین خواهد بود.

برگزاری جلسات دوره ای

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در جلسات منظمی که قرار است به صورت گردشی در شرکت ها برگزار شود مسایل بخش های مختلف مرور شده و باید از مشکلات سایر شرکت ها درس بگیریم؛ به این معنا که اگر شرکتی با مساله ای روبرو شده در جمع مطرح می کند و راهکارها ارایه برای حل آن ارایه می شود. هدف از این موضوع جلوگیری از بروز آن مساله خاص در شرکت دیگر است.

او با تاکید بر اینکه در مساله فروش و تامین مالی باید بازنگری جدی صورت بگیرد، گفت: متاسفانه بسیاری از پروژه ها از توجیه اقتصادی به دلیل هزینه های بالا خارج شده اند و اگر امروز تصمیم به خروج گرفته شود به نفع ماست تا اینکه یک ماه دیگر به این نتیجه برسیم.

سوابق ۲ معاون جدید

حسینی در ادامه به معرفی مهندس منصور نویریان جانشین مدیرعامل در امور اجرایی و معاون مهندسی و امور قراردادها پرداخت و گفت: ایشان دارای لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه شریف و فوق لیسانس از دانشکده فنی بوده و از پایین ترین رده های پیمانکاری کار خود را آغاز کرده است. آقای نویریان فردی سالم، تیزبین، اهل سازماندهی و ایجاد ساختار و تشکیلات بوده و نگاه عمیقی به آینده دارد.

مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان همچنین به معرفی مهندس عباس فرهادیه معاون طرح و برنامه و اقتصادی خود پرداخت و گفت: ایشان دارای لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه شریف و فوق لیسانس MBA از کشور انگلستان بوده و سال های سال در بخش پیمانکاری کشور فعالیت داشتند و در این زمینه صاحب تجربه هستند. آقای فرهادیه فردی تیزبین با ضریب هوشی بالا، اهل گفت و گو، تعامل و بیزینس بوده و از لحاظ سلامت نفس و پاکی بین همکاران زبانزد هستند.

حسینی در پایان به توصیه های دکتر بازارگان مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر اشاره کرد و گفت: ملاک کار ما توکل بر خدا و نیت خیر خواهد بود و به ۴ اصلی که آقای دکتر بازارگان اعلام کردند؛ شامل صلاحیت اخلاقی و مالی، دانش و تخصص، تجربه کاری و تدبیر که اصولی بنیادین در کار است، پایبند خواهیم بود.

در ادامه این جلسه،محمدرضا کریمی معاون سابق طرح و برنامه شرکت بین المللی توسعه ساختمان در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از حضار و طلب حلالیت از همکاران، اعلام کرد: طی دوره ای که در خدمت دوستان بودم در کنار همکاران با استعداد و با تجربه در هلدینگ و شرکت های زیرمجموعه سعی کردیم قطار روی ریل قرار گیرد و بماند که امیدوارم از پتانسیل همکاران در مجموعه همچنان استفاده شود. بنده هم در صورت لزوم در خدمت مجموعه خواهم بود.

ابوالقاسم هاشمی معاون سابق مهندسی و قراردادهای شرکت بین المللی توسعه ساختمان نیز ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل جدید و آرزوی موفقیت برای تیم جدید گفت: با توجه به تجربه حضور کمتر از یک سال در مجموعه غدیر معتقدم شرکت بین المللی توسعه ساختمان از عدم هم افزایی رنج می برد. به طوری که از پروژه های ساختمانی که در هلدینگ های غدیر در حال اجراست بی بهره مانده است. امید است با حضور شما در شرکت بین المللی توسعه ساختمان این باور شکل گیرد و حضور این مجموعه در پروژه های ساختمانی هلدینگ ها پررنگ تر شود.

بنابراین گزارش، منصور نویریان جانشین مدیرعامل در امور اجرایی و معاون مهندسی و امور قراردادهای شرکت بین المللی توسعه ساختمان به سابقه آشنایی با دکتر حسینی اشاره کرد و گفت: آشنایی من با ایشان به دهه شصت در دانشگاه صنعتی شریف باز می گردد. اما در ۱۱ سال گذشته که توفیق خدمت در شهرداری تهران را داشتم حدود ۹ سال را به طور مستقیم با ایشان کار کرده ام و همواره تجارب و موفقیت های به دست آمده را مرهون اعتماد و شیوه مدیریت آقای دکتر حسینی می دانم. اختلاف شیوه مدیریتی آقای دکتر در آن دو سالی که بنا به دلایلی با مدیران دیگری همکار بودم به طور ملموس مشاهده شد.

به گفته نویریان،حسینی شنونده بسیار خوبی است و به توصیه ها و مشورت ها گوش می کنند و انصافا خرد جمعی در کلیه تصمیمات ایشان حاکم است و این سیاست برای مدیران فرصت مناسبی است تا بتوانند ایده ها و نظرات سازنده خود را با ایشان مطرح کنند. هرچند که در مقام اجرا بسیار قاطع و سریع عمل می نمایند.

همچنین عباس فرهادیه معاون اقتصادی (طرح و برنامه) شرکت بین المللی توسعه ساختمان هم به ایراد سخنرانی در این جلسه پرداخت و گفت: خدا را شاکر هستم که امانت دیگری را به ما واگذار کرد و از اعتماد مجدد آقای دکتر حسینی نیز تشکر می کنم. از اعضای محترم هیات مدیره شرکت استدعا دارم از راهنمایی و تجارب خود ما را بهره مند سازند. همچنین از مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه، مدیران میانی و کارشناسان هلدینگ درخواست می کنم بنده را در مسئولیت جدید همراهی و یاری کنند.

او از کریمی معاون سابق طرح و برنامه هم خواستار حمایت و استفاده از ظرفیت ایشان در نقش مشاوره شد و ادامه داد: کار بزرگی پیش روی ما قرار گرفته است که معتقدم با هم افزایی و کمک دوستان می توانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم. تمام تلاشم بر این است که شرایط هلدینگ توسعه ساختمان را با رهنمودهای مدیرعامل و اعضای محترم هیات مدیره را نسبت به گذشته بهبود ببخشیم.

توجه به موضوع برندینگ

علیرضا کریمی وثیق رییس هیات مدیره شرکت بین المللی توسعه ساختمان هم ضمن قدردانی از تلاش های معاونین طرح و برنامه و مهندسی و قراردادهای پیشین شرکت بین المللی توسعه ساختمان و آرزوی موفقیت برای دو معاون جدید، موضوع برندینگ را موردتوجه قرار داد و گفت: آقای دکتر کریمی اقدامات زیادی در این خصوص انجام دادند که از معاون جدید طرح برنامه درخواست دارم ادامه این پروژه را در دست بگیرد.

به گفته او، معتقدم اگر نام خوش و اعتماد پایداری را مجدد به شرکت بین المللی توسعه برگردانیم و پرچم اعتماد را در کل مجموعه صنعت چه در لایه ساخت وساز چه لایه تامین و چه لایه بهره برداری به اهتزاز درآوریم نیاز به زحمات طاقت فرسا نیست.

او به اهمیت و اثرگذاری ایجاد زنجیره تامین برای مجموعه اشاره کرد و خواستار اجرای آن در معاونت طرح و برنامه شد.

کریمی وثیق اعلام کرد: مجموعه استارتاپ ها در صنعت ساختمان بیرون از شرکت غدیر کارهای خوبی را در دست اقدام دارند. امیدواریم با حضور دکتر حسینی که در صنعت ساختمان و شهرسازی چهره شناخته شده ای هستند، نگاه وسیع تر و توسعه ای به این مساله و همچنین بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوانتر شکل گیرد.

ضرورت برگشت اعتماد

بنابراین گزارش، در پایان سید مجید موسویان احمدآبادی نایب رییس هیات مدیره شرکت بین المللی توسعه ساختمان از معاونین طرح و برنامه و مهندسی و قراردادهای پیشین شرکت بین المللی توسعه ساختمان به جهت قبول مسئولیت در ایام گذشته تشکر کرد و حضور معاونین جدید را خیر مقدم گفت.

او با بیان اینکه پیش از ورود به شرکت بین المللی توسعه ساختمان یکی از گزینه های مدنظر برای سرمایه گذاری بود، افزود: افق خوبی برای شرکت متصور بودم. رکود در بازار مسکن و برخی اتفاقات دیگر و همچنین پیوند این مجموعه با منابع مالی بانکی موجب افول این مجموعه شد ولی چیزی از ظرفیت های این مجموعه کم نکرد.

موسویان گفت: اگر موانع بر سرراه این مجموعه کنار زده شود و بندهای مسایل مالی و هزینه های مالی را برطرف کنیم تحرک خوبی را از این مجموعه شاهد هستیم. با توجه به شناختی که بازار از این مجموعه دارد بار دیگر می توان نام این شرکت را در صنعت ساختمان در صدر قرار داد. سال های سال همواره به عنوان اولین شرکت بورسی شناخته می شدیم که امیدواریم این اعتماد مجدد به شرکت برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965553

وب گردی

وب گردی