رئیس بمب سازان القاعده کشته شد

منابع امنیتی یمن اعلام کردند که طی حمله پهپادی آمریکا یکی از کارشناسان بمب و رئیس بمب سازان القاعده کشته شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یکی از مقامات امنیتی یمن اعلام کرد «ابراهیم العسیری» که به عنوان کارشناس مواد منفجره القاعده فعالیت می کرد و رئیس سازندگان بمب این گروه تروریستی بود کشته شده است.

این مقام کشته شدن العسیری را تایید کرده و یک منبع آگاه وابسته به القاعده و یکی از رهبران قبیله‌ای نیز اظهار کرده‌اند که این کارشناس مواد منفجره در حمله پهپادی آمریکا در استان مأرب در شرق یمن کشته شده است.

این رهبر قبیله‌ای گفت:« العسیری به همراه چهار تن از دستیارانش مورد حمله قرار گرفت.»

وی همچنین اظهار کرد، همسر العسیری چند ماه قبل از سوی نیروهای تحت حمایت امارات دستگیر و سپس آزاد شد.

القاعده درباره این عضو سازنده بمب سکوت کرده است و به گفته این منبع آگاه یمنی، این گروه به دنبال مظنونان جاسوسی است که ممکن است محلی که العسیری در آن حضور داشته را به نیروهای آمریکایی گزارش داده باشند.

تایید خبر کشته شدن العسیری پس از آن صورت گرفت که سازمان ملل در گزارشی خبر داد، این مرد ۳۶ ساله دارای ملیت عربستانی، ممکن است در نیمه دوم ۲۰۱۷ کشته شده باشد.

العسیری که گفته می‌شود در در اقدام برای منفجر کردن یک جت مسافربری در سال ۲۰۰۹ دست داشته، در ریاض در رشته شیمی تحصیل کرده و حتی در سال ۲۰۰۹ در توطئه‌ای برای ترور محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان در لباس برادر کوچک‌تر خود مواد منفجره کار گذاشته بود که به مرگ برادرش در اثر انفجار انجامید.

انتهای پیام/

کد خبر: 965575

وب گردی

وب گردی