پخش سریال «شیخ بهایی» از شبکه چهار

مجموعه تلویزیونی «شیخ بهایی» هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما؛ مجموعه تلویزیونی «شیخ بهایی» به کارگردانی شهرام اسدی از امروز شنبه ۲۷ مرداد ماه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی تاریخی روایتگر زندگی شیخ بهایی دانشمند لبنانی‌تبار عصر صفوی در ۲ بخش نوجوانی و کهنسالی است. بخش اول این مجموعه به دوران نوجوانی شیخ بهایی می‌پردازد.

شیخ‌بهایی در ۱۲ سالگی به دلیل فشار و آزار ترکان عثمانی مجبور می‌شود به همراه خانواده‌اش از لبنان به ایران (عصر شاه طهماسب صفوی) مهاجرت کند. بخش دوم به بررسی یک سال از زندگی شیخ بهایی در ۶۷ سالگی و در اصفهان می‌پردازد.

در این مجموعه بازیگرانی چون علی نصیریان، زنده یاد خسرو شکیبایی، فاطمه گودرزی، دانیال حکیمی، لادن مستوفی، کوروش تهامی، رویا تیموریان، علی دهکردی، ژاله علو، سیامک اطلسی، رحیم نوروزی و آتش تقی‌پور به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین موسیقی سریال را مجید انتظامی و تدوین را حسین غضنفری و رضا بهارانگیز برعهده داشتنه اند.

فیلمنامه «شیخ بهایی» را محسن دامادی و حجت قاسم‌زاده اصل به نگارش درآورده‌اند و از امروز به عنوان سریال عصرگاهی شبکه چهار سیما هر روز ساعت ۱۸ به نمایش در می آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 965635

وب گردی

وب گردی