در قرارداد پژو حق با نعمت زاده است/ نمایندگان مجلس از مفاد قرارداد باخبرند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمایندگان مجلس از جزئیات قرارداد مطلع هستند و هیچ گونه مسئله خاصى در قرارداد وجود نداشته است.

عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز درباره صحبت‌های نعمت زاده که در گفت و گو با ایسکانیوز مطرح کرده بود محرمانه بودن قرارداد پژو ربطى به من ندارد و براساس قراردادهاى بین المللى همیشه قراردادهاى بزرگ خودرویى و نفتى محرمانه اعلام مى‌شود، گفت: نعمت زاده درست گفته و حق با او است، بین این همه قرارداد منعقد شده، مسائل کدام قرارداد تا به حال فاش شده است؟

او در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس از جزئیات قرارداد مطلع هستند و هیچ گونه مسئله خاصى در قرارداد وجود نداشته است، لزومى هم ندارد که جزئیات یک قرارداد رسانه‌اى شود و نباید زیاد در هر کارى دخالت کرد.

اکبریان با تاکید بر آنکه پژو در زمان تحریم به دنبال منافع خود است، گفت: مسلما وقتى منافع یک شرکت خارجى مانند پژو در خطر است قرارداد را ترک مى کنند، حتى اگر در قرارداد هم شرط گذاشته مى‌شد که در زمان ترک قرارداد اموالتان مصادره مى‌شود، آنها باز هم ایران را ترک مى‌کردند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: آنها حاضر بودند همه چیز خود را بدهند تا فقط از قرارداد خارج شوند، چون با ماندن خود در قرارداد ضرر بیشترى متحمل مى‌شدند.

او گفت: کل خرید ما از پژو زیر دو درصد است و مسلما بازار ٩٨ درصدى خود را درگیر دو درصد ایران نمى‌کرد و موقعیت خود را به خطر نمى‌اندازد.

به گفته اکبریان، شرکت‌هاى خارجى نه تنها با ما بلکه با دیگر کشورها زمانى که وارد مذاکره و نیز انعقاد قرارداد مى‌شوند، اجازه نمى‌دهند که جزئیات قرارداد فاش شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: آنها قرارداد را با شخص نعمت زاده نمى بندند بلکه به عنوان یک مجموعه اقتصادى قرارداد مى بندند که در مجموعه اقتصادى هم همه به فکر سود خود هستند، در دنیا چنین چیزى مرسوم است.

اکبریان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنى بر آنکه آیا تاکنون جزئیات تخلف صورت گرفته در توقف سامانه ثبت سفارش مشخص شده است یا خیر، افزود: در خصوص سامانه ثبت سفارش هم گزارشى تهیه شده است که آن را به زودى در مجلس قرائت خواهیم کرد.

کد خبر: 965672

وب گردی

وب گردی