اظهارات مقامات آمریکایی درباره حقوق اقلیت‌های دینی در ایران بی پایه است

مایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کردند اظهارات مقامات آمریکایی درباره حقوق اقلیت‌های دینی در ایران بی‌پایه و اساس است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس درباره محکومیت سخنان پنس معاون رئیس‌جمهور و پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره حقوق اقلیت‌های دینی در ایران را قرائت کرد که متن آن به شرح ذیل است:

سخنان اخیر پنس، معاون رئیس‌جمهور و نیز پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد حقوق اقلیت‌های دینی در ایران، کلا بی پایه و اساس بوده، انطباقی با واقعیت های موجود نداشته و صرفا در راستای تبلیغات سیاسی با اهداف مشخص ضد ایرانی بیان شده اند.

ایران از منظر آزادی های انجام مناسک دینی، حقوق اجتماعی و آزادی های فرهنگی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی، در زمره کشورهای جهان است که در آن بستری مناسب، امن و تضمین شده نه تنها برای همزیستی مسالمت آمیز، بلکه برای رشد و بالندگی جوامع پیروان ادیان گوناگون توحیدی مهیاست.

سکوت مطلق دولت آمریکا در قبال پایمال شدن حقوق جوامع شیعی در کشورهای عربستان و بحرین، نسل کشی مسلمانان میانمار، یمن و نوار غزه از یک سو و حمایت این رژیم از قوانین جدید التصویب آپارتاید در سرزمین های اشغالی از سوی دیگر، به روشنی بیانگر عدم پایبندی سران آمریکا به آزادی های دینی و مذهبی و موازین حقوق بشر است.

در ایامی که جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در برابر توحش تروریسم داعشی، به حمایت گسترده از مسیحیان عراق و سوریه می پرداخت، سران استکبار جهانی خود را به خواب زده بودند و اکنون پس از پیروزی مقاومت مردم منطقه بر داعش، چنین موضع گیری به اصطلاح «بشردوستانه» آمریکا تنها و تنها مصداق عینی اشک تمساح است.

تلاشهای تبلیغاتی و سیاسی دشمنان ملت موحد ایران، همانند گذشته محکوم به شکست بوده و همبستگی ملی و تاریخی پیروان ادیان توحیدی در جمهوری اسلامی ایران حول محور قانون اساسی کشور، ولایت فقیه و منافع ملی، سدی مستحکم در برابر الحاد و کفر جهانی است.

ما نمایندگان پیروان ادیان توحیدی بار دیگر بر وحدت تاریخی و ژرف آحاد ملت ایران تاکید نموده و بر سر میثاقی که برای دفاع و صیانت همه جانبه از میهن عزیزمان داریم، همچون همیشه تا پای جان ایستادگی خواهیم نمود.»

براساس این گزارش کارن خانلری نماینده ارامنه شمال ایران، ژرژیک آبرامیان نماینده ارامنه جنوب ایران، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان ایران، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران امضا کنندگان بیانیه مذکور هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965749

وب گردی

وب گردی