37 انبار احتکار کالا در قزوین شناسایی شد

دبیر ستاد تنظیم بازار استان قزوین اعلام کرد: 37 انبار بزرگ و متوسط احتکار و اختفای کالا با همکاری دستگاه ها نظارتی به ارزش بیش از 350 میلیارد ریال در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پرزحمت در نشست ستاد تنظیم بازار که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با همکاری نیروهای انتظامی، سپاه، اطلاعات و تعزیرات حکومتی تاکنون 37 انبار بزرگ و متوسط در استان مورد شناشایی و پلمپ قرار گرفته و برای آنها نیز تشکیل پرونده شده که از این تعداد کالای 25 انبار بیش از 350 میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

او ادامه داد: 31 انبار کشف شده در قزوین، سه انبار در بوئین زهرا و سه انبار دیگر در شهرستان البرز کشف شده و برای 25 انبار پرونده نهایی تشکیل و مابقی نیز در حال تعیین وضعیت کالا قرار دارند.

پرزحمت اضافه کرد: اتحادیه ها و اصناف باید موجودی انبارهای خود را به صورت هفتگی به این سازمان اعلام کنند و در غیر این صورت اگر انبار کالای غیر رسمی مورد شناسایی قرار بگیرد مشمول احتکار و اختفا خواهد بود.

به گفته این مسئول، تاکنون حدود 400 انبار مجاز در سطح استان برای بازدید تقسیم بندی شده تا بازرسی ها به صورت منظم و مستمر از آنها صورت بگیرد.

او ادامه داد: انبارهای کشف شده بیشتر غیرمجاز، مخروبه و تعطیل بوده اند که تا به امروز 350 میلیارد ریال از کالاهای کشف شده ارزش گذاری شده و حدود 600 میلیارد ریال کالای خارجی دیگر باید با نظر دستگاه های مرتبط ارزش گذاری شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین یادآور شد: 135 واحد گشت مشترک با دستگاه های نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، استاندارد و تعزیرات صورت گرفته و بخشی از آنها نیز به تشکیل پرونده منجر شده است.

پرزحمت در پایان با بیان اینکه توزیع گوشت قرمز و منجمد در سطح استان توسط مباشر گوشت از امروز آغاز می شود، افزود: 43 فروشگاه برای توزیع کالای یاد شده با حضور بازرسان سازمان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965777

وب گردی

وب گردی