این رژیم غذایی عمر شما را طولانی تر می کند!

تحقیقات جدید نشان می دهدرژیم غذایی کربوهیدرات ممکن است بهترین رژیم غذایی، برای افرادی باشد که مایل هستند زندگی طولانی تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از رایج ترین رژیم های غذایی، رژیم غذایی کربوهیدرات است که افراد بسیاری در سطح جهان از آن استفاده می کنند. تحقیقات بلند مدت دانشمندان نشان داده است که کسانی که از رژیم کم کربوهیدرات استفاده می کنند، در مقایسه با سایر افراد عمرشان بیشتر است.

بر اساس گزارش تک تایم، محققان برای بررسی نقش کربوهیدرات در مرگ و میر افراد، اطلاعات 15 هزار 428 نفر در رده سنی 45 تا 64 ساله را در ابتدای مطالعه و 6 سال پس از آن جمع آوری کردند. در این مدت افراد در زمینه چگونگی مصرف غذاهای خود توضیحاتی ارائه دادند. در طول این 25 سال مشاهده شد که بیش از 6 هزار و 200 نفر جان خود را از دست داده اند.

در این مطالعه، افراد مبتلا به رژیم کم کربوهیدرات کسانی بودند که کمتر از 40 درصد کالری مصرف روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت کرده بودند، در حالی که افرادی که دارای کربوهیدرات بالا بودند، بیش از 70 درصد مصرف کالری روزانه خود را از کربوهیدرات ها دریافت کرده بودند، همچنین افرادی که رژیم متوسط ​کربوهیدرات داشتند، از رژیم غذایی خود حدود 50 تا 55 درصد کربوهیدرات دریافت می کردند.

محققان موسسه شیپ لینک، ارتباط میان مصرف کربوهیدرات و خطر مرگ و میر را یافتند، یعنی افرادی که دارای رژیم غذایی کم یا زیاد کربوهیدرات بودند، بیشتر در معرض خطر مرگ و میر قرار داشتند، در حالی که افرادی که دارای رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط بودند، خطر مرگ و میر کمتری داشتند.

محققان همچنین مطالعات دیگری در میان 20 کشور انجام دادند و دریافتند که در بیش از 400 هزار شرکت کننده، افرادی که دارای رژیم های کم کالری هستند، 20 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ بودند. اساسا، محققان دریافتند که خطر ابتلا به مرگ در شرکت کنندگان با مصرف کربوهیدرات متوسط کمتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965782

وب گردی

وب گردی