هشدار نمایندگان بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رشد نقدینگی

رشد نقدینگی باید متناسب با رشد اقتصادی باشد البته رشد اقتصادی نباید به گونه‌ای باشد که به عنوان مثال رشد نقدینگی 20 برابر داشته باشیم اما از سویی با رشد اقتصادی متوسط سه درصد مواجه شویم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس جزئیات نشست امروز این فراکسیون با معاون اقتصادی رییس جمهور را تشریح کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه، 28مردادماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، از حضور محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس‌جمهور برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور در این نشست خبر داد و گفت: اینکه دولت برنامه‌ای برای برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود دارد یکی از مطالبات مردم است؛ واقعیت این است که افزایش قیمت ارز باید به صورت طبیعی انجام شود و در تمامی دولت‌ها نیز شاهد این امر بودیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: نرخ ارز در دولت اول و دوم 1.2 دهم برابر، سوم وچهارم 4.7 دهم برابر، پنجم و ششم 3.9 دهم برابر، هفتم و هشتم 1.9دهم برابر، نهم و دهم 3.7 دهم برابر، یازدهم 1.7 دهم برابر و دولت دوازدهم نیز 2.4 دهم برابر افزایش یافت.

او ادامه داد: بی شک اگر اجازه می‌دادیم ارز روال طبیعی خود را طی و افزایش می یافت در شرایط فعلی شاهد فضای روانی حاکم بر جامعه نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش قیمت ارز می‌تواند فرصت ایجاد کند، تصریح کرد: این موضوع می تواند واردات را کاهش و از سویی صادرات را افزایش دهد.

تا اصلاح ساختار انجام نشود اهداف تولید محقق نمی‌شود

بائوج لاهوتی اصلاح ساختار نظام بانکی را یکی از موضوعات مطروحه در نشست امروز عنوان کرد و گفت: تا اصلاح ساختار انجام نشود اهداف تولید محقق نمی‌شود.

تاکید نمایندگان بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رشد نقدینگی

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای دهم، با یادآوری اینکه در نشست امروز تمامی نمایندگان بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رشد نقدینگی تاکید کردند، ادامه داد: رشد نقدینگی باید متناسب با رشد اقتصادی باشد البته رشد اقتصادی نباید به گونه‌ای باشد که به عنوان مثال رشد نقدینگی 20 برابر داشته باشیم اما از سویی با رشد اقتصادی متوسط سه درصد مواجه شویم.

با انسجام سیاسی به سهولت می توان از شرایط و فضای سخت امروز عبور کرد

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: برخی تاکید دارند که افزایش نرخ سود بانکی باید در دستور کار قرار گیرد که نهاوندیان معتقد بود، تحقق این امر به منزله افزایش رشد نقدینگی است؛ زیرا وقتی سود بانکی را 20 درصد حساب کنیم بدون اینکه از این پول استفاده اقتصادی صورت گیرد به رشد نقدینگی کمک کرده‌ایم بدون اینکه کمکی به تولید شود؛ در مجموع نهاوندیان بر این باور بود که با بنیه اقتصادی کشور و انسجام سیاسی به سهولت می توان از شرایط و فضای سخت امروز عبور کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965789

وب گردی

وب گردی