عملیاتی شدن سند راهبردی خدمات‌رسانی به ایثارگران

مسئول هماهنگی ایثارگران در وزارت کشو ر گفت: سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان مصوب شده در سال ۹۴، باید به سرعت عملیاتی شود.

به گزارش ایسکانیوز، یاوند عباسی در مراسم تجلیل از آزادگان استانداری تهران با اشاره به سهمیه اشتغال ایثارگران گفت: با مرور صحبت های امام که سلام من را به آزادگان برسانید و یا بیان مقام معظم رهبری که آزادگان آبروی نظام هستند جایگاه ایثارگران کاملا مشخص است که در زمینه اشتغال این عزیزان ماده ۴۸ قانون الحاق ظرفیتی است علاوه بر ظرفیتی که سهمیه مطرح کرده که جهت استخدام و اشتغال ایثارگران به کار گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی، دو سهمیه ۲۵ درصدی و ۵ درصدی داریم که سهمیه ۵ درصد برای همسر، فرزندان و جانبازان زیر ۲۵ درصد و سهمیه ۲۵ درصدی نیز برای همسر، فرزندان و جانبازان آزادگان زیر یک سال اسارت و رزمندگان بالای ۶ ماه سابقه حضور در جبهه در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر کشور همچنین با اشاره به نوع سهمیه های اختصاصی افزود: وزارت کشور ابتدا باید از سهمیه ها این گونه استفاده کند که ابتدا بر اساس ماده ۴۸ یک فرزند از ایثارگران جذب شود ، بقیه مربوط به افراد عادی و ایثارگرانی است که در آزمون شرکت می کنند که البته همه اینها منوط به این است که سهمیه اشتغال اختصاص داده شود.

عباسی تصریح کرد: قانون برنامه ششم ظرفیت جدید پیش بینی کرده که در طول قانون ششم کلیه فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و فرزندان شهدایی که در انتظار کار هستند باید جذب شوند که البته تحقق این امر نیز منوط به اختصاص سهمیه است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با قوانین در دولت دو امکان به وجود آمده گفت: اول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که از سال ۷۹ تدوینش شروع شدکه در مجمع تشخیص مصوب شد به مجلس رفت و به دولت ابلاغ شد و دیگری سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان است.

مسئول هماهنگی ایثارگران در وزارت کشور عنوان کرد: رزمندگان هیچ قانون مدونی نداشتند که در سال ۹۴ سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان مصوب شد و باید به سرعت عملیاتی شود هر چند دیر است اما ظرفیت مناسبی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965797

وب گردی

وب گردی