فردا تهران خنک می‌شود/منشأ گرد و غبار پایتخت محلی است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به محلی بودن گرد و غبار تهران، از بهبود کیفیت هوای این استان در پایان امشب خبر داد و گفت: فردا هوای تهران خنک می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز احد وظیفه در مورد گرد و غبار استان تهران که به تازگی آغاز شده است، گفت: این گرد و غبار محلی است که از کانون‌های داخلی استان تهران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: عصر امروز در بیشتر مناطق استان تهران از جمله شهر تهران و جنوب و غرب این استان گرد و غبار ایجاد شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد تأثیر این گرد و غبار در کاهش کیفیت هوای استان تهران، گفت: حتما این گرد و غبار باعث افزایش غلظت ذرات معلق در تهران می‌شود و احتمالا کیفیت هوا را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌دهد اما خیلی بحرانی نیست.

وظیفه در مورد زمان پایان گرد و غبار استان تهران گفت: امشب وزش بادی از شمال کشور شکل می‌گیرد که با حرکت به سمت تهران در بهبود کیفیت هوای این استان تأثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به خنک شدن هوای تهران از فردا، گفت: امشب موج هوای خنک از شمال کشور عبور می‌کند؛ به حدی که فردا تأثیر این کاهش دما را در تهران مشاهده خواهیم کرد. همچنین این موج هوا باعث بهبود کیفیت هوای تهران خواهد شد.

وی تاکید کرد: فردا بیشینه دمای تهران از ۳۹ به حدود ۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین کمینه دمای هوای تهران طی روز آینده به حدود ۲۳ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به تداوم بارندگی‌ها در سواحل شمالی کشور، گفت: هوای خنک در سواحل دریای خزر تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت اما از سوی دیگر در شرق کشور وزش باد شدت می‌گیرد که باعث خیزش گرد و غبار در زابل و زهک می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 965838

وب گردی

وب گردی