بخش خصوصی جایگزین دولت در پروژه‌های محوری می‌شود

رئیس مرکز توسعه و سیاستهای راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: مناقصه دو مرحله ای "طراحی سکوی ارائه داده وزارت راه و شهرسازی و اجرای آزمایشی آن در سازمان بنادر و دریانوردی"​برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، احسان پشت‌مشهدی در جلسه پرسش و پاسخ مناقصه دو مرحله ای "طراحی سکوی ارائه داده وزارت راه و شهرسازی و اجرای آزمایشی آن در سازمان بنادر و دریانوردی"، افزود: حق دسترسی آزاد به اطلاعات، یکی از حقوق اصلی شهروندان است که در این راستا وزارت راه و شهرسازی پروژه های شامل "شهراه" و "مخاطب محور و کنشگرا شدن پرتال وزارت راه و شهرسازی" تعریف کرده است.

احسان پشت‌مشهدی با بیان اینکه سامانه شهراه بر مبنای درخواست شهروند و دومین لایه بر اساس نفس ارتباط گیری تعریف شده و در این راستا پرتال ها به سمت مخاطب محور رفته و زمینه مشارکت و کنش شهروندان بر روی اطلاعات فراهم شده است، افزود: پروژه دیگری که در سازمان بنادر و دریانوردی کلید خورده ارایه اطلاعات در زمینه بنادر، ورود و خروج کشتی، زمان حرکت کشتی ها و زمان رسیدن بارها است که این امر به تجار کمک قابل توجهی می کند.

او همچنین بیان کرد: در صورتی که داده ها به صورت مناسب در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، آنها می توانند برای سرمایه گذاری و سایر فعالیت ها گام های بهتری بردارند.

پشت مشهدی اظهار داشت: از مزیت های آزادسازی داده ها برای بخش دولتی این است که دولت از پروژه محوری بیرون آمده و با آزادسازی داده ها، پروژه ها واگذاری امور به بخش خصصوی اتفاق می افتد.

به گفته رئیس مرکز توسعه و سیاستهای راهبردی وزارت راه، هدف نهایی این پروژه "حق دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات" و " تحریک توسعه اقتصادی بر مبنای داده و اطلاعات" است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965849

وب گردی

وب گردی