اسکله نفتی ۵۰ هزار تنی در بندر چابهار احداث می‌شود

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از اجرایی شدن پروژه توسعه انبار نفت چابهار به منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت در این انبار خبر داد و گفت: تاکنون دو مخزن ذخیره‌سازی در این انبار ساخته شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شهرام رضایی گفت: با توجه به ضرورت برچیده شدن اسکله‌های قدیمی و رویارویی با مشکلاتی در پهلوگیری کشتی‌های حمل فرآورده‌های نفتی به دلیل محدودیت اسکله موجود و آبخور کم آن، یک اسکله نفتی مستقل ۵۰ هزار تنی در بندر چابهار ساخته می‌شود.

او با اشاره به این‌که هزینه‌های حمل جاده‌ای در مقایسه با حمل دریایی بسیار گران است و نیاز منطقه نیز به صورت کامل از طریق جاده تامین نمی‌شود، افزود: محاسبات اقتصادی این طرح انجام شده است و هم اکنون در مرحله تصویب‌خواهی قرار دارد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: تا زمان ساخت اسکله جدید، امکان بهره‌برداری از اسکله چندمنظوره شماره ۵ بندر شهید بهشتی چابهار و خط لوله مربوطه به صورت مشترک امکان‌پذیر است.

او تاکید کرد: متناسب با طرح‌های توسعه‌ای بندر چابهار، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در انبار نفت چابهار، دوباره در پایان برنامه ششم توسعه بررسی خواهد شد.

بندر چابهار یکی از بنادر راهبردی و مهم ایران و در مسیر ترانزیتی افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه و کشورهای مستقل همسود (CIS) نزدیک‌ترین به دریای عمان و خلیج‌فارس است که نقش بسیار مهمی در تجارت و اقتصاد منطقه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965854

وب گردی

وب گردی