رئیسی: باید به دنبال استقلال کشاورزی و مقاوم سازی اقتصاد باشیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز اگر اقتصاد و کشاورزی ما با ضربه‌ها تکان می‌خورد از ضعفشان است. باید به دنبال استقلال کشاورزی و مقاوم سازی اقتصاد باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در شانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد گفت: بیش از ۹۰ درصد از شهدای انقلاب اسلامی از مساجد برخاستند. در ابتدای انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی ائمه مساجدی که برای انقلاب جان خود را فدا کردند به مردم نگفتند برای انقلاب جان دهید بلکه خودشان در قله رفیع شهادت قرار گرفتند.

رئیسی با بیان اینکه مساجد آرامبخش جامعه هستند, افزود: مساجد می‌توانند هم در برابر شبهات علمی و هم در برابر شهوات عملی جامعه را محافظت کنند؛ مساجد می‌توانند کجی‌ها را برطرف کنند. مسجد می‌تواند با امام جماعتی خدامحور و خدا خواه به محله خود آرامش دهد. مساجد رابطه زمین و آسمانند.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: مساجد مکان عبودیت، باب‌الحکمه و باب‌العباده هستند. اینکه اولین اقدام پیامبر اکرم (ص) در مدینه احداث مسجد بود نشان می‌دهد که مساجد چه جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه نشر دینی است, گفت: مساجد پایگاهی برای بیان دغدغه‌های اجتماعی هستند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مساجد برای ظرفیت‌سازی بهترین مکان هستند؛ افزود: مساجد خانه‌های خدا بر روی زمین است که انسان می‌تواند برای همه فراز و فرود‌های خود در آن ظرفیت‌سازی کند.

رئیسی با بیان اینکه مساجد پایگاه دشمن شناسی و دشمن ستیزی است؛ گفت: چرا مسجد الاقصی مورد هجوم صهیونیسم قرار می‌گیرد؟ چرا بیش از ۲۰۰ مسجد در حجاز از بین رفته است؟ چرا مسجد گوهرشاد توسط رضا خان مورد حمله قرار می‌گیرد؟ این‌ها به این علت است که مساجد محل بصیرت‌افزایی و مقاومت آفرینی است صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را آتش زدند، زیرا این مسجد محلی برای حق خواهی مسلمین بود سالروز این اقدام شوم روز مناسبی است که روز جهانی مسجد شناخته شود.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات در جامعه ما نقش آفرینند؛ گفت: مساجد از قبل از پیروزی انقلاب هم تأثیر خود را داشته‌اند؛ مساجد از گهواره تا گور در تربیت انسانی نقش دارند لذا این پایگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه باید به مسئله مقاومت تأکید کرد؛ گفت: امروز توطئه‌های زیادی در حال انجام است؛ مسئله معامله قرن را که رئیس جمهور آمریکا مطرح می‌کند به این علت است که می‌خواهند موضوع فلسطین را که با قراردادهایی مانند قرارداد اسلو و کمپ دیوید حل نشده است را با معامله قرن حل کند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید با تاریخ فلسطین و تجربه تاریخی آن آشنا شوند. تجربه تاریخی از متن تاریخ مهمتر است. اسرائیلی‌ها در قرارداد اسلو هر امتیازی که می‌خواستند بردند و در انتها هیچ امتیازی هم به فلسطینی‌ها داده نشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معامله قرن هم سرنوشتی مانند قرارداد اسلو دارد, گفت: اسرائیلی‌ها در معامله قرن می‌خواهند در صحرای سینا یعنی در سرزمین مصر با پول عربستان شهرک‌هایی برای فلسطینیان ساخته شود تا این گونه دیگر مزا‌حمتی برای اسرائیل وجود نداشته باشد ما اعتقاد داریم معامله قرن باتلاقی برای آمریکا، اسرائیل و انگلیس و ایادی آنان می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه منطق، ایستادگی در برابر زورگویان است, گفت: بخشی از اقدامات اسرائیل این است که ضریب نفوذ ایران به عنوان پرچم‌دار مقاومت کاهش پیدا کند. دشمن ۸ سال جنگ سخت را تجربه کرده و جنگ سخت هم پر هزینه است .

وی گفت: دشمن سال‌ها جنگ نرم را هم ایجاد کرد، اما جنگ نرم دیر بازده و پر هزینه است آن‌ها با توجه به وجود روحیه معنوی جوانان در جنگ نرم هم موفقیت زیادی کسب نکرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه امروز دشمن جنگ جدیدی را علیه ملت راه انداخته است, گفت: امروز دشمن به دنبال فشار آوردن به روی ملت است. مقام معظم رهبری در روزهای گذشته به خوبی این فشار‌ها را بیان کردند و راهکارها را یادآور شدند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز اگر اقتصاد و کشاورزی ما با ضربه‌ها تکان می‌خورد از ضعفشان است. باید به دنبال استقلال کشاورزی و مقاوم سازی اقتصاد باشیم. چطور در موضوع هسته‌ای توانستیم به موفقیت برسیم؟ حتماً در سایر موضوعات هم جوانان و دانشمندان که صاحب نظر هستند می‌توانند خلاقیت‌ها و ابتکار‌ات بسیاری را به راه بیاندازند. فتنه داعش و تکفیری‌ها موضوع کوچکی نبود که با اعتماد به نفس حل شد.

رئیسی گفت: هر جا که به نیرو‌های خلاق و مبتکر میدان داده‌ایم؛ ثمرات آن را دیده‌ایم. هر جا که به گفتمان امام و رهبری توجه کردیم موفق بودیم و هر جا توجه به این گفتمان نکردیم شکست خوردیم. ما معتقدیم فتنه‌ امروز ناامید کردن مردم است؛ مسئولین باید مجاهدت کنند تا امید را در دل مردم حفظ و آن را ارتقاء دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مساجد جایگاه ویژه‌ای در امید افزایی جامعه دارند,اظهار کرد: ائمه جماعات که همواره گره‌گشا بودند باید این عمل انقلابی را دنبال کنند. این نگاه که مسجد ارتباطی به انقلاب و حل مشکلات ندارد نگاهی مخالف با انقلاب اسلامی است؛ نگاه سکولار به دنبال این است که مساجد به دنبال علم و بحث باشد، اما مساجد از پیش از انقلاب به مشکلات کشور توجه داشته است با مردم و از مردم بود مگر مسجد می‌تواند به منکر‌ات جامعه و به مشکلات مردم بی توجه باشد؟

وی یادآور شد: رهبری سیاسی بودن را به معنی حضور در فلان حزب و گروه نمی‌داند بلکه سیاسی بودن را به معنی شناخت مشکل و تلاش برای حل آن تعریف کرده‌اند از این نظر مساجد باید سیاسی باشند و سیاسی عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965931

وب گردی

وب گردی