عرضه ۳۰ هزار راس دام در ۲۷ پایگاه میادین میوه و تره‌بار

به مناسبت روز عرفه و عید قربان ۳۰ هزار راس دام در میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در نشست خبری عرضه بهداشتی دام و اقدامات ویژه در جمع خبرنگاران گفت: امسال سعی کردیم توسعه فیزیکی و کیفی را در دستور کار قرار دهیم و جایگاه های عرضه دام را از عدد ۲۵ به ۲۷ رساندیم.

وی افزود: مناطق ۴، ۱۵،۲ و ۱۸ مناطقی هستند که دو جایگاه عرضه دام در آنها اختصاص یافته است.

رحیمی با اشاره به تب کریمه کنگو گفت: این بیماری چند سالی است بروز و ظهور دارد اما به دلیل اینکه هر سال عید قربان به گرما نزدیک تر می شود زمینه رشد آن بیشتر شده است. این بیماری بسیار خطرناک و کشنده است و سلامت مردم ایجاب می کند که جدی تر در این زمینه ورود کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار افزود: ما امسال ۴۰ جایگاه را در تهران ساماندهی کردیم که ۲۷ جایگاه مربوط به خودمان و بقیه برای خیریه هاست.

وی با اشاره به عرضه غیربهداشتی دام نیز گفت: استفاده از ترازوهای نامناسب و حجم بالای آب و نمکی که برای افزایش وزن به دام می دهند و همچنین نبود دامپزشک، ایراداتی است که ما توصیه می کنیم مردم حتما دام را از جایگاه های مخصوص خریداری کنند.

رحیمی ادامه داد: دامپزشکان ما دو بار دام را پیش از ذبح معاینه می کنند و بعد از انتقال دام به قربانگاه باز هم گوشت توسط کارشناس معاینه می شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار افزود: ما امسال نزدیک به ۵۰۰ ذابح حرفه ای را در مراکزمان مستقر کرده ایم یعنی ۱۰۰ نفر بیش از سال گذشته که مردم کمتر در صف ها معطل شوند. همچنین عرضه دام از فردا همزمان با روز عرفه از ۹ صبح تا ۱۹ بعدازظهر و در مناطق ۱۹ و ۲۰ تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. در روز عید نیز دام از ۵ صبح تا ۳ بعدازظهر عرضه می شود.

رحیمی تصریح کرد: در مناطق ۴، ۱۵ و ۱۸ که مراکز ثابت ما هستند از فردا ساعت ۸ صبح عرضه دام به صورت شبانه روزی خواهد بود.

وی همچنین گفت: سال گذشته ۲۸ هزار دام وارد جایگاه ها شدند که عمدتا از استان های همدان، اردبیل، آذربایجان، خراسان، کردستان و قم بودند. از این تعداد ۱۴ هزار دام ذبح شدند و بخشی هم به صورت زنده و پس از معاینه به شهروندان ارائه شد.

وی گفت: پیش بینی ما این است امسال بیش از ۳۰ هزار دام عرضه شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 965938

وب گردی

وب گردی