نقشه شوم استکبار؛ هدف استقلال ملی ایران

شواهد و قرائن در ماه های گذشته نشان می دهد که استقلال ملی ، سیاسی و «نفوذ منطقه ای» به عنوان دو عنصر قدرت جمهوری اسلامی ایران، به شکل های جدیدی مورد هجمه دشمن قرار گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی، آمریکا و اسرائیل که تشکیل یک حکومت اسلامی بر مبنای موازین الهی را تهدیدی برای نظم نوین جهانی قلمداد می کردند، از هیچ اقدامی برای سرنگونی این حکومت دریغ نکردند. حمایت های مالی و تسلیحاتی از عراق در جریان 8 سال جنگ تحمیلی، تحریم های همه جانبه در تمامی حوزه ها، مدیریت فتنه های 78 و 88 و خروج از توافق هسته ای مهر تاییدی بر اقدامات استکبار جهانی به رهبری آمریکا علیه انقلاب اسلامی است.

در همین راستا، اقدامات جریان استکبار علیه جمهوری اسلامی در حوزه جنگ نرم را نیز باید مورد بررسی قرار داد؛ پروژه جنگ نرم در ماه های اخیر با القای موضوع «عدم آزادی در ایران» به ذهن مردم، شدت یافته است. کشف حجاب برخی دختران و ظهور موضوعاتی از قبیل «دختران خیابان انقلاب» از جمله مواردی است که گواه بر این مسئله است.

حال که استراتژی القای عدم آزادی در ایران با شکست مواجه شده است، فاز بعدی حملات نشانه گرفتن استقلال جمهوری اسلامی ایران است؛ موضوعی که یکی مولفه های قدرت ایران پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود. نقش موثر ایران در نابودی خلافت داعش و حمایت بی چون و چرای حزب الله لبنان از ایران، از معدود مواردی است که استقلال و نفوذ منطقه ای ایران را بیش از پیش اثبات می کند.

به منظور آگاهی هرچه بیشتر از این استراتژی جدید جریان استکبار باید به موارد زیر دقت شود:

جام زهر با طعم BBC فارسی :

در روزهای منتهی به سالروز پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران، شبکه منتسب به ملکه انگلیس یا همان BBC فارسی، مستندی را تحت عنوان «جام زهر» به نمایش می گذارد. هدف اصلی این مستند نشان دادن این موضوع است که ادامه جنگ پس فتح خرمشهر امری اشتباه بوده که نتیجه آن افزایش تعداد کشته شدگان ایرانی است.

این مستند به دنبال آن است با مدیریت افکار مردم ایران، ادامه جنگ و عدم قبول آتش بس از سوی ایران را به عنوان عامل اصلی فلاکت مردم در آن زمان و کشته شدن انسان های بی گناه تلقی کند.

به بیان دقیق تر مستند جام زهر می خواهد دفاع ملی جوانان ایرانی را که 8 سال به طول انجامید ولی 1 متر از خاک ایران به دست نیروهای بعثی نیفتاد را زیر سوال ببرد؛ این موضوع در واقع در راستای همان پروژه القای عدم استقلال در ایران است.

تحقیر نفوذ ایران در عراق

در جریان آغاز موج اول تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 15 مردادماه، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، طی اظهارات بی سابقه ای اعلام می کند که با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفیم اما برای حفظ منافع ملی مان باید از آن ها پیروی کنیم! البته که این اظهارات خشم مردم و شخصیت های سیاسی و مذهبی عراق را بر انگیخت و مورد حمایت هیچ جریانی در عراق واقع نشد.

سخنان نخست وزیر عراق مورد انتقاد بسیاری از شخصیت های سیاسی عراق از جمله سید عمار حکیم رئیس دفتر جریان حکمت ملی عراق و مقتدی صدر از شخصیت های سیاسی تاثیر گذار عراق واقع شد؛ همچنین مردم عراق نیز با شعارهای مختلف علیه حیدرالعبادی، انزجار خود را نسبت به سخنان وی نشان دادند.

پس از این واکنش ها، العبادی در سخنرانی دیگری اظهارات گذشته خود را پس گرفت و گفت: «پایبندی ما به موضوع تحریم های ایران، عدم تعامل با دلار است نه پایبندی به تحریم‌های آمریکا».

اما جریانی مرموز در تکاپوی این اتفاقات سعی بر این داشت تا با شعله ور ساختن آتش اختلاف میان ایران و عراق، نفوذ منطقه ای ایران را زیر سوال ببرد و به ذهن مردم چنین القا کند که کشور عراق نیز با تمامی کمک هایی که ایران در طول این سال ها به آن کرده است، در شرایط حساس ایران را تنها گذاشته است.

برخی از روزنامه های زنجیره ای در داخل ایران نیز با انتشار مطالبی سعی بر دامن زدن به این موضوع داشتند و اظهارات العبادی را با تفاسیر گوناگون منتشر می کردند.

تبدیل ایران به مستعمره روسیه

21 مرداد ماه اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در قزاقستان آغاز شد. پس از این اجلاس رژیم حقوقی دریای خزر توسط سران جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان امضا شد.

اما در این میان رجب صفراف کارشناس روسی BBC فارسی با طرحی ادعایی عجیب اظهار داشت که سهم ایران از دریای خزر 50 درصد است اما در پایان نشست این سهم به 13 درصد کاهش یافته است!

از طرفی دیگر محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود مدعی کاهش سهم ایران از دریای خزر شد؛ پس از این اظهارات ناسنجیده موجی اعتراضی نسبت به این اتفاق آغاز شد و برخی کاهش سهم ایران از دریای خزر را مورد انتقاد قرار دادند.

البته دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین کارشناسان متخصص این حوزه با ارائه توضیحاتی اثبات کردند که سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر دروغی بیش نبوده است و حتی به افسانه شبیه تر است!

مشخص است که به راه افتادن همچین موج عظیمی صرفا برای ضربه زدن به استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران طراحی شد و هدف از آن هم نشان دادن ایران به عنوان یکی از مستعمره های روسیه بود.

نشانه گرفتن استقلال سیاسی جمهوری اسلامی

شواهد زیر نشان می دهد جریان استکبار، استقلال ملی ، سیاسی و نفوذ منطقه ای ایران را به عنوان یکی از عناصر قدرت این کشور نشانه گرفته است؛ در سال های اخیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت علیه استکبار جهانی، بازوان قدرت خود را از سوریه تا یمن گسترش داده است و لذا دشمنان و عوامل آن ها در داخل کشور در صدد آن هستند که تمام توان خود را برای حمله به این عنصر قدرت ایران به کار ببرند.

استکبار جهانی به رهبری آمریکا، به دلیل این که از نفوذ منطقه ای ایران هراسان شده است به دنبال این است که واقعیت ها را در افکار عمومی مردم ایران وارونه جلوه دهد و مولفه های هوشمندانه استقلال ملی جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشد و خنثی کند.

اما بدون شک این نقشه شوم با هوشیاری مسئولان و ملت رشید و شجاع ایران تا کنون ناکام مانده است.

خبرنگار: شایان دنیادیده

انتهای پیام/

کد خبر: 965994

وب گردی

وب گردی