80 درصد از مردم سوریه نیازمند کمک های انسانی هستند

آژانس توسعه بین الملل آمریکا اعلام کرد بیش از 80 درصد از مردم سوریه به دنبال بحران به وجود آمده در این کشور به کمک های انسانی نیاز دارند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مارک گرین رئیس آژانس توسعه بین الملل آمریکا اعلام کرد: حدود 80 درصد از ساکنان کشور سوریه به کمک های انسانی نیاز دارند.

گرین در جریان سخنرانی خود در مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل واشنگتن در روز جهانی کمک های انسانی گفت: بیش از 13 میلیون نفر در سوریه که بیش از 80 درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می دهند به کمک های انسانی نیاز دارند و وضعیت موجود در سوریه پیچیده ترین بحران انسانی در سراسر جهان است.

این در حالی است که ارتش سوریه با کمک ایران و روسیه توانسته بر تروریست ها غلبه کرده و امنیت را به بیشتر مناطق این کشور بازگرداند به نحوی که جنگ در سوریه به طور جدی رو به پایان نهاده است و هم اکنون توجهات به سوی بازگشت آوارگان و بازسازی مناطق جنگی جلب شده است. سوریه از سال 2011 درگیر جنگ داخلی بوده و گروه های مسلح و معارض با دولت مستقر در سوریه به دنبال سرنگونی دولت قانونی بشار اسد بوده اند که معروف ترین آنها داعش و جبهه النصره هستند که در لیست گروه های تروریست سازمان ملل متحد قرار دارند.

حل و فصل بحران سوریه در مذاکرات آستانه و ژنو در حال بررسی است، چنانچه شهر ساحل سوچی روسیه نیز در 29 و 30 ژانویه گذشته میزبان گفت و گوی ملی سوری با شعار «صلح برای ملت سوریه» بود که برای اولین بار از آغاز درگیری ها در سوریه با مشارکت گسترده طرف های مختلف برای مذاکره برگزار گردید و منجر به توافق برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966000

وب گردی

وب گردی