شرط رییس جمهور آمریکا برای برداشتن تحریم های روسیه

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که اگر مسکو در زمینه سوریه و اوکراین با واشنگتن همکاری کند، ممکن است تحریم های اعمال شده علیه این کشور برداشته شوند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با رویترز، اعلام کرد که اگر روسیه اقدامات مشترکی را با این کشور در زمینه سوریه و اوکراین انجام دهد، آماده لغو تحریم های اعمال شده در مورد مسکو است.

ترامپ که در زمینه توافقات، همواره به نفع خود تلاش می کند، اعلام کرده که اگر روسیه اقدامی که برای آمریکا مفید واقع گردد انجام دهد، مساله لغو تحریم ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که مساله لغو تحریم های آمریکا علیه روسیه در نشست اخیر وی با ولادیمیر پوتین مطرح نشده است و در آن نشست تنها در مورد مساله اسرائیل، سوریه، اوکراین، کریمه و خط لوله نورد استریم2 صحبت شد.

ایالات متحده بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 شروع به اعمال تحریم های گسترده علیه روسیه کرد که افراد و اشخاص حقوقی را نیز شامل می شود.

در سال های بعد، واشنگتن بهانه های متعددی را برای تحمیل تحریم ها علیه مسکو به وجود آورد، از جمله مساله دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و همچنین ادعای دخالت مقامات روسی در نقض حقوق بشر اما تاکنون بحث جدی در مورد حذف محدودیت های روسیه وجود نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966033

وب گردی

وب گردی