آماده باش کارگردان های سرشناس برای جشنواره فیلم فجر/ پرواز سیمرغ نزدیک است

با نزدیک شدن به فصل تولید آثار سینمایی برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کارگردان های زیادی آثارشان را برای حضور در این دوره آماده کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، با نزدیک شدن به فصل تولید آثار سینمایی برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اخبار، گمانه زنی‌ها و برخی اوقات شایعات در خصوص حضور و یا عدم حضور کارگردانان بنام سینمای ایران در بزرگترین رویداد سینمایی کشور آغاز می شود.

مسعود ده نمکی

ده نمکی بعد از دو سال غیبت امسال با فیلم سینمایی «زندانی ها» راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد. این فیلم هم اکنون مراحل تولید خود را پشت سر گذاشته و برای حضور در فجر مرحله پس از تولید را سپری می کند.

آذر ماه سال گذشته مسعود ده نمکی بالاخره از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی "زندانی‌ها" خبر داد و پروژه کارگردان اخراجی ها از آن موقع پیش تولید خود را آغاز کرد.

هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق نورد، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی زاده، رسول نجفیان، امیر نوری در آخرین ساخت مسعود ده نمکی به ایفای نقش پرداخته اند.

فریدون جیرانی

فریدون جیرانی پس از تجربه متفاوت کارگردانی فیلم سینمایی «خفه‌گی» این بار به سراغ اثری با نامی هم خانواده یعنی «آشفتگی» رفته است.

پیش از این قرار بود فیلم جیرانی به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برسد اما وی اعلام کرد به دلیل ایجاد مشکل در امر تهیه و تولید پروژه موقتاً تعطیل شده است.

آشفتگی رئالیستى و اجتماعى نیست. یک فیلم است درباره عشق و جنایت.

بهرام رادن،مهناز افشار،علی میلانی،نسیم ادبی،احسان محمدی،نازنین صلحجو و مهران احمدی به ایفای نقش می پردازند.

پوران درخشنده

درخشنده که سال گذشته به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت امسال و بعد از ماه ها پیگیری برای دریافت پروان ساخت با فیلم «پسرها گریه نمی کنند» راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

شهاب حسینی یکی از گزینه های اصلی این فیلم است.

البته تلاش ها زیاد است تا این فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد.

سعید روستایی

سعید روستایی نام کارگردانی است که شاید تا سه سال پیش هیچکس نمی‌دانست این نام قرار است اثر اولش به پر جایزه‌ترین فیلم جشنواره سی و چهارم فیلم فجر مبدل شود.

روستایی پیش از ساخت فیلم سینمایی ابد و یک روز در کارنامه خود کارگردانی سه فیلم کوتاه با نام‌های «شنبه»، «مراسم»و «از طرف آنها» را می‌دید، اما «ابد و یک روز» نقطعه عطفی در زندگی وی محسوب می‌شود.


اخبار از همان ابتدا بسیار طوفانی آغاز شد. همکاری پیمان معادی، شهاب حسینی و سعید روستایی خبری بود که به سرعت در محافل هنری دست به دست شد تا همه در انتظار ساخته دوم روستایی در مقام کارگردان با نام «متری شیش و نیم» باشند.

نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار پس از جدایی حسینی به پروژه جدید سعید روستایی پیوستند تا وی فیلم دومش را با همان بازیگران ابد و یک روز بسازد. اتفاقی که بدون شک برای این کارگردان ریسک بسیار بزرگی محسوب می‌شود و باید دید تا چه حد می‌تواند از تکرار موقعیت و کاراکتر‌ها جلوگیری کند.

محمد حسین مهدویان

محمدحسین مهدویان کارگردان جوان سینمای ایران این روز‌ها مشغول پیش تولید جدیدترین اثر سینمایی خود با نام «ماجرای نیمروز 2» است.

فیلمنامه «ماجرای نیمروز 2» به نویسندگی مشترک حسین تراب‌نژاد و ابراهیم امینی شکل گرفته و سید محمود رضوی بار دیگر تهیه‌کنندگی آن را بر عهده گرفته است.

قرار بود الناز شاکردوست در این فیلم ایفای نقش کند اما به دلیل فشار کاری بالا او از حضور در ادامه فیلمبرداری انصراف داد.

مهدویان در تلاش است تا این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برساند.

کمال تبریزی

«ما همه با هم هستیم» دارای بازیگران متعددی است و فیلمبرداری آن بیش از ۲ ماه و در نقاطی از تهران و قزوین انجام شده است و به تازگی فیلمبرداری به پایان رسیده است.

مژده قاجاریه از نیمه فیلمبرداری «ما همه با هم هستیم» تدوین این فیلم را به صورت همزمان آغاز کرد و در روزهای گذشته نسخه اولیه تدوین آن آماده شده است.

«ماهمه باهم هستیم» روایتی کمدی از سقوط یک هواپیما و رازهای مسافران آن است که مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، جواد عزتی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سام نوری، فرزین محدث، بهادر مالکی، یداله شادمانی، محمدمهدی حسینی‌نیا، شیرین آقا کاشی، بهزاد قدیانلو، اشپیتیم آرفی، لیدا فتح‌اللهی، شیوا بلوچی و دانیال کاظمی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

پرویز شهبازی

فیلمبرداری فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته که اواسط خردادماه در تهران آغاز شده بود بعد از ۶۰ جلسه به پایان رسید.

نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی «طلا» هستند.

فیلم «طلا» جدیدترین ساخته پرویز شهبازی بعد از فیلم هایی چون «نفس عمیق»، «عیار ۱۴»، «دربند» و «مالاریا» محسوب می شود.

مسعود اطیابی

فیلمبرداری فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان در تهران آغاز شد

این فیلم سینمایی که مضمون کمدی دارد، دومین همکاری مشترک اطیابی و عامریان بعد از «تگزاس» است که اکران آن همچنان در تهران و شهرستان‌ها ادامه دارد و با استقبال بالای مخاطبان روبرو شده است.

پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی، نازنین بیاتی،نادر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، امید روحانی، مجید شهریاری و زیبا کرمعلی در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

رامبد جوان

قانون مورفی فیلمی به کارگردانی رامبد جوان و نویسندگی پوریا شجاعی و محمدعلی حسینی است که در تابستان سال ۱۳۹۷ به روی پرده سینما ها خواهد رفت.

این فیلم یک اثر کمدی اکشن است…و سرمایه ی زیادی‌ پشت کار است.

امیر جدیدی امیر جعفری هادی کاظمی سروش صحت رامبد جوان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

امیر حسین ثقفی

تدوین «روسی» به زودی توسط مستانه مهاجر به پایان می رسد و بلافاصله صداگذاری و ساخت موسیقی کار آغاز می شود.

«روسی» برای حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده می شود.

امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر، کامران تفتی، محمود نظرعلیان، حسین مسلمی، بهمن صادق حسنی و میلاد کی مرام با حضور سپیده گلچین بازیگران اصلی «روسی» هستند.

همایون غنی زاده

«مسخره باز» به کارگرانی همایون غنی‌زاده و تهیه‌کنندگی علی مصفا ۲۵ خرداد ماه کلید خورد.

علی نصیریان، هدیه تهرانی، ‌فرهاد اصلانی، ‌صابر ابر، بابک حمیدیان، محسن حسینی، مهدی کوشکی، خسرو بامداد، ایرج ذبیحی، در «مسخره ‌باز» به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان «مسخره باز» آمده است: تو پرورشگاه صدام می کردند مسخره باز! اما من مشت محکمی حواله صورت یکیشون کردم تا داستان رو شروع کنم.

محمد پرویزی

«سمفونی تولد» نام دومین فیلم سینمایی محمد پرویزی در مقام کارگردان است که مانند فیلم اولش لابی در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است.

بازیگران : لیلا زارع ،صابر ابر، حمیدرضا آذرنگ ،بهناز جعفری ، رابعه مدنی، روح الله کمانی، تیرداد کیایی، نیلوفر شهیدی

این فیلم برای اکران در جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

مصطفی احمدی

«بی‌حساب» فیلمی سینمایی است به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه کنندگی سعید ملکان که در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و پس از فیلمنزدیکتر دومین اثر این فیلمساز جوان و همکاری مجدد وی با صابر ابر می‌باشد که بر خلاف فیلم اول وی حال و هوایی کمدی دارد.

حمید فرخ‌نژاد ،علی قربانزاده،طناز طباطبایی،صابر ابر،افسانه بایگان،آتیلا پسیانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966100

وب گردی

وب گردی