نمایش اتحاد اقوام خوزستان در جشنواره گردشگری ارومیه

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از حضور این استان با برنامه‎های آئینی و فرهنگی متنوع در نخستین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز پیمان نبهانی گفت: اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری آذربایجان غربی با هدف شناسایی ظرفیتهای گردشگری استانهای مختلف کشور، سرمایهگذاریهای صورتگرفته در این زمینه، معرفی جاذبههای موجود، تأسیسات و مؤسسات گردشگری فعال در کشور برپا شده است.

او با اشاره به حضور خوزستان در این رویداد ملی ادامه داد: در این جشنواره گروههای هنری عربی و بختیاری از جمله گروه میسان، اقامتگاه بومگردی لامردون، صنعتگران در رشتههای کپو، حصیر و گلیم و نیز غرفه معاونت گردشگری خوزستان به معرفی ظرفیتهای استان میپردازند.

معاون گردشگری خوزستان افزود: در این جشنواره اقامتگاه بومگردی لامردون ضمن معرفی ظرفیت خود، به اجرای فرهنگها و آئینهای سنتی با رنگ و بوی خاص بختیاری همچون دستمالبازی در محل غرفه خود میپردازد که این برنامه در شب نخست نیز بسیار مورد توجه بازدید‌کنندگان واقع شد.

او با بیان اینکه خوزستان طی این پنج روز حضوری فعال در جشنواره خواهد داشت گفت: برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی فاخر استان و نیز ارائه فعالیتها و اقدامات صورتگرفته در خصوص سرمایهگذاری در گردشگری خوزستان از دیگر برنامههای ادارهکل میراث فرهنگی استان در جشنواره ملی ارومیه است.

نبهانی با تأکید بر حفظ فرهنگهای بومی کشور به واسطه برگزاری چنین رویدادهایی خاطرنشان کرد: ما همیشه اعتقاد داریم برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه به جامعه میزبان و استفاده از امکانات اقتصادی بوجود آمده در عصر گردشگری باید بتوان فرهنگ‎‎های بومی را حفظ کنیم و این چیزی است که در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور نیز لحاظ و تأکید شده است که منافع اقتصادی حاصل از گردشگری را همواره باید لحاظ کرد و جامعه میزبان همواره باید با روی خوش گردشگر را پذیرا باشد.

معاون گردشگری خوزستان در پایان با دعوت از عموم مردم برای بازدید از برنامههای آئینی و غرفههای خوزستان افزود: اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی از 29 مردادماه در محل نمایشگاههای دائمی واقع در پارک جنگلی ارومیه گشایش یافت و تا دوم شهریورماه هر روز از ساعت 17 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 966170

وب گردی

وب گردی