صالحی: انگلیس در کارگروه بازسازی آب سنگین اراک، جایگزین آمریکا شد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: انگلیس جایگزین آمریکا در کارگروه بهسازی آب سنگین اراک شد که ایران، آمریکا و چین در آن حضور داشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: انگلیس جایگزین آمریکا در کارگروه بهسازی آب سنگین اراک شد که ایران، آمریکا و چین در آن حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تمامی امور هسته ای به خوبی پیش می رود و هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: علی‌رغم خروج آمریکا از برجام، هیچ مشکلی نه در بحث اکتشاف، نه در بحث تحقیق و توسعه و نه در بحث ساخت نیروگاه های جدید وجود ندارد و فعالیت هایی مانند تولید دارو و ساخت بیمارستان در حال پیگیری است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا هیچ تأثیری بر فعالیت های هسته ای ایران نگذاشته است، تصریح کرد: بخش عمده ای از پروژه های ما یا خوداتکا هستند یا با کشوری مانند روسیه در حال انجام است که روس ها هم به خوبی به تعهدات‌شان عمل می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از پیشرفت نیروگاه دوم بوشهر خبر داد و افزود: در حال حاضر این نیروگاه جلوتر از برنامه پیش می رود و امیدواریم تا ۶ سال آینده نیروگاه دوم به بهره‌برداری برسد و دو سال بعد از راه‌اندازی نیروگاه دوم، نیروگاه سوم هم وارد مدار شود.

صالحی همچنین از غنی‌سازی عناصرهای جدید در کشور خبر داد و گفت: امروز با کمک روس‌ها به توانایی غنی‌سازی عناصر دیگری دست یافته‌ایم و در زمره معدود کشورهایی هستیم که می توانیم ایزوتوپ های پایدار تولید و عناصری همچون زنون و تلریوم را غنی‌سازی کنیم.

کد خبر: 966205

وب گردی

وب گردی