دستاوردهای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قوچان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از تولید رباتی برای پاکسازی گیاهان تالاب‌‌ها در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی وطن‌پرست در گفتگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 15 شرکت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی قوچان فعال است، اظهار کرد: یکی از محصولات این شرکت‌‌ها، تولید مکمل‌های غذایی دانش‌بنیان است، این محصول بسیاری از موارد رژیم غذایی را تامین می‌کند.

وطن‌پرست افزود: محصول دیگر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی رباتی است که سنبل‌ آبی را در تالاب‌های کشور جمع‌آوری می‌کند، این دستگاه در تالاب انزلی آزمایش و مورد تایید قرار گرفته است.

ه گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان، دیگر محصول تولیدی این شرکت‌ها آرد غذایی است که به‌زودی به نانوایی‌ها ارائه خواهد شد.

وی با توجه به دیگر دستاورد‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قوچان اضافه کرد: آموزشگاه سما قوچان دستگاهی طراحی کرده که لاستیک را با هر وزنی می‌توان برای خودروهای سبک و سنگین تعویض کرد.

به گفته وطن‌پرست، شرکت نانو دانشگاه آزاد اسلامی قوچان محلولی ضد بخار برای پاکسازی هر بخشی از سطح را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه فرآورده دیگر دانشگاه آزاد قوچان «چرم آنتی‌باکتریال» است، تاکید کرد: در این واحد دانشگاهی مجوز آزمایشگاه برای همکاری با شرکت‌های بهداشتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شده است که درآمد غیرشهریه را برای دانشگاه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966258

وب گردی

وب گردی