جامعه جهانی باید راهکاری عملی برای حل بحران غزه ارائه نماید

کمیته های مردمی فلسطین برای رفع محاصره در بیانیه ای خواستار توجه جامعه جهانی به اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه و ارائه راهکارهایی برای بهبود اوضاع انسانی این منطقه گردید.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کیمته های مقاومت مردمی فلسطین خواستار ارائه راه حل هایی عملیاتی برای بحران انسانی موجود در غزه از سوی جامعه بین الملل شد چرا که مردم این منطقه از سال 2006 تا کنون تحت محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی از وضعیت زندگی نامناسبی برخوردارند.

در ادامه بیانیه کمیته های مقاومت مردمی فلسطینی برای رفع محاصره که توسط جمال الخضری رئیس این کمیته ها صادر شده آمده است: نوار غزه در وضعیتی بسیار خطرناک به سر می برد و روز به روز اوضاع این منطقه در سایه فقدان راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات و ادامه محاصره اسرائیل وخیم تر می شود.

الخضری افزود: هشدارهای بین المللی درباره غزه حاکی از لزوم انجام پروژه هایی برای مقابله با این وضعیت است.

در بخش دیگری از این بیانیه می خوانیم: ادامه بحران انسانی و اقتصادی در غزه به معنای آن است که در صورت عدم اقدام برای رفع مشکلات، غزه در سال 2020 دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

در این بیانیه تاکید شده است که جامعه بین الملل باید به فشارهای خود برای پایان یافتن محاصره غیر قانونی و غیر انسانی غزه ادامه دهد.

روز گذشته نیز سازمان ملل متحد نسبت به احتمال آغاز جنگی جدید در نوار غزه هشدار داد.

روزماری دیکارلو مشاور امور سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد در شورای امنیت گفت: تهدیداتی در خصوص آغاز جنگی جدید در غزه مشاهده می شود و وضعیت انسانی موجود در این منطقه به دنبال ادامه محاصره اسرائیل در حال افزایش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966261

وب گردی

وب گردی