شاکری : مدرکی  دال بر فساد سازمان یافته در شهرداری پیدا نشد

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری در دوره چهارم مطرح شد تا شورای شهر تیمی را برای این کار بگمارد اما کسانی که ادعای فساد در شهرداری را داشتند به هیچ وجه نتوانستند مدرک و سندی دال براینکه فساد سازمان یافته ای در شهرداری صورت گرفته باشد حتی به سازمان بازرسی و قوه قضاییه ارجاع دهند,

به گزارش ایسکانیوز مجتبی شاکری عضو پیشین شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه ضرورت مطرح نمودن مجدد موضوعی مثل تحقیق و تفحص از شهرداری علی رغم اینکه دوبار این طرح در مجلس رد شده، گفت: مسلما آنچه که تا کنون درباره تحقیق و تفحص از شهرداری تهران عنوان شده موج هایی گذراست که نشان دهنده کارهایی از جنس سیاسی است. قطعا افراد و مدیران و خدمتگزارانی که دغدغه انقلاب؛ عدالتخواهی، مبارزه با فساد و پاسخگویی به مطالبات مردم را دارند این روزها به دنبال اعاده حق ملت هستند. شاید استیضاح وزرا و سوال از رئیس جمهور نمونه کوچکی از این دغدغه خواهی باشد.

وی دراین باره افزود: درخصوص موضوع تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی که رد شد باید گفت شورای شهر تهران از جایگاه قانونی و مورد قبول برای تحقیق و تفحص برخوردار است بنابراین نیازی به ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست.موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری در دوره چهارم مطرح شد تا شورای شهر تیمی را برای این کار بگمارد اما کسانی که ادعای فساد در شهرداری تهران را داشتند به هیچ وجه نتوانستند مدرک و سندی دال براینکه فساد سازمان یافته ای در شهرداری صورت گرفته باشد حتی به سازمان بازرسی و قوه قضاییه ارجاع دهند, مدارک ارسال شده نیز به هیچ وجه متقن وقابل اسناد نبود بنابراین موضوع به کلی از دستور خارج شد.

شاکری با بیان اینکه ایجاد هیجان کاذب در مردم راهکار برخی از اصلاح طلبان است، افزود: متاسفانه برخی از چهره های شورای پنجم و مدیران شهرداری که اقدام به مصاحبه های تهمت زا می کنند درصدد ترزیق هیجان کاذب به جامعه هستند تا با اعداد و ارقام ساختگی و اینکه به جامعه اینگونه وانمود کنند که دستشان به لحاظ سند علیه مدیریت سابق پر است به دنبال تخریب ذهنیت جامعه هستند تا مردم را علیه مدیریت جهادی تحریک و تهییج کنند.

وی دراین باره گفت: بهتر است دوستان اصلاح طلب به این موضوع واقف باشند که مردم به کسانی اعتماد می کنند که شیوه آنها تخریب و تهمت پراکنی نیست. اگر اسنادی دال بر فساد وجود دارد باید به مراجع قانونی ارجاع شود در غیر این صورت هر گونه تاکید بر فساد غیر از دور کردن مردم از خود و نشان دادن راهکار سیاه نمایی در برخورد با مدیران انقلابی و جهادی نیست.

وی مقابله به مثل غیر واقعی را شیوه اصلاح طلبان دانسته دراین باره اینگونه توضیح داد: متاسفانه به محض اینکه فسادی عنوان می شود برخی با توسل به شیوه های غلط سعی برآن دارند تا از فساد موجود به عنوان ابزاری علیه حزب مقابل استفاده کنند تا با سیاسی کردن موضوع چهره رقبا را تخریب کنند. درشت نمایی ژورنالیستی برخی موضوعات تنها راهکار فرار به جلوی برخی از مدیران است که متاسفانه به سمت نهادینه شدن می رود. مسلما برای مردم تفاوتی نمی کند که فساد در این جناح انجام شده یا در آن جناح، چرا که اصولا مردم با اصل فساد، رانت خواری و ویژه خواری از سوی هرفرد و جناحی مخالف هستند.مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند لذا نباید با اقدامات سیاسی موجبات نگرانی و بی اعتمادی مردم را فراهم کنیم.

شاکری ادامه داد: مثلا در موضوع حقوق های نجومی اصلاح طلبان برای مقابله به مثل با موضوعی که حقیقت داشت دست به رو کردن موضوعی خلاف واقع شدند. املاک نجومی یا بهتر بگویم سیاسی از موضوعاتی است که اصلاح طلبان جنجال آفرینی زیادی برآن داشتند اما در نهایت بعد از بد اخلاقی ها و تهمت پراکنی های زیادی مشخص شد چند تخفیف در میان بوده نه آن چیزی که عنوان شد.

مجتبی شاکری درپایان گفت: بی شک اگر خواهان پیشرفت کشور در همه ابعاد هستیم باید دست از اقدامات ناجوانمردانه و شیوه های ناپسند و نسنجیده برداریم. اگر مومن ، معتقد و عدالتخواه هستیم نباید برای ما فرقی کند که برادریا پسر فلان شخصیت یا آن آقا زاده دست به فساد زده ، هر کسی که به مردم خیانت می کند را باید به محکمه کشاند و از مدیران جهادی و انقلابی که به دنبال تامین منافع مردم هستند حمایت به عمل آورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 966401

وب گردی

وب گردی