آهنگ توسعه شتاب می گیرد/ بهره برداری بیش از ۶هزار و ۶۰۰ پروژه در صنعت آب وبرق

وزیر نیرو گفت: در هفته دولت ۶ هزار و ۶۶۶ پروژه در صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیون یورو هزینه و پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی بارش در کل کشور گفت: در سالی که با خشک ترین سال در پنج دهه اخیر و گرمترین تابستان مواجه بودیم در کل کشور ۲۸ درصد و در استان خوزستان ۵۰ درصد با کاهش بارش مواجه بودیم که این عامل باعث شده بین ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار مگاوات کاهش تولید برق مواجه شویم.
او تصریح کرد: شهرهای بسیاری با تنش و مشکلاتی درخصوص تامین آب شرب مواجه شدند اما با تلاش همکاران در صنعت آب و برق توانستیم این بحران را پشت سر بگذاریم.
وزیر نیرو گفت: نیروگاه تجدیدپذیر و برق حرارتی به وظیفه خود عمل کرده و ۴ هزار مگاوات تا پیک سال آینده با حمایت دولت از حیث تامین منابع وارد مدار می شود.
او تاکید کرد برای اولین بار مردم نه تنها مصرف کننده بودند بلکه تولید کننده نیز خواهند بود چرا که با صرفه جویی صحیح توسط مردم می توان ۳ تا ۴ هزار مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اردکانیان گفت: امید است که تابستان سال ۹۸ در حالی که با تحریم های ظالمانه آمریکا مواجه خواهیم بود تابستان بدون خاموشی سپری کنیم و جامعه ما به جامعه خوش مصرف تبدیل شود.
او با اشاره به صرفه جویی ۲ هزار مگاواتی برق در تابستان ۹۷ گفت: پروژه پرند که توسط گروه مپنا به ثمر رسیده دستاورد بزرگی در صنعت برق کشور است با وارد مدار شدن این پروژه ها ۲۵۰ میلیون مترمکعب در سال معادل ۵۰ میلیون درآمد ارزی دارد که نوید توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی است که می توان این صنعت را پرورش دهد.
اردکانیان افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی همراه محیط زیست و تولیدکننده منابع درآمدی در بورس است.
او در ادامه به برنامه های هفته دولت اشاره کرد و افزود: در این هفته ۳ نیروگاه با ظرفیت ۵۲۲ مگاوات افتتاح می شود و یک نیروگاه سیکل ترکیبی در استان گلستان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات توسط بخش خصوصی آغاز به‌کار می کند.
وزیر نیرو ادامه داد: دراین هفته ۶ هزار و ۶۶۶ پروژه در صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیون یورو، ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و یکصد میلیون دلار هزینه و پیش بینی شده است.
وزیر نیرو افزود: در بخش تامین آب شرب با کیفیت برای روستای کشور ۷۹۶ مجتمع آبرسانی به بهره برداری می رسد.
او با بیان اینکه آهنگ توسعه کشور با توجه به تقش تعیین کننده آب و برق تداوم دارد گفت: امسال که چهلمین سال انقلاب را جشن می گیریم سالی به یادمادنی خواهد بود چرا که از حیث دسترسی به توسعه و مرزهای جدید پیش می رویم.

کسری 400 مگاواتی برق در تهران

در ادامه مدیرعامل نیروگاه برق حرارتی در این مراسم با اشاره به اینکه در استان تهران از نظر تولید و مصرف 400 مگاوات کسری برق داریم گفت: اگر همین روند ادامه یابد تا پایان برنامه میزان کسری برق در تهران به 3600 مگاوات خواهد رسید

محسن طرزطلب با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مصرف برق افزود: امسال در برنامه ریزی های که داریم ده نیروگاه حرارتی وارد مدار شوند که بیش از 1600مگاوات برق تامین خواهد کرد.

او با بیان اینکه می توان سوخت صرفه جویی شده را در نتیجه تغییر وضعیت نیروگاه ها در اختیار بخش خصوصی قرار داد، زیرا در حال حاضر مشتری برای مصرف برق وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 966467

وب گردی

وب گردی