قیمت بلیت پروازهای داخلی تا پایان شهریور ماه ثابت شد/ قیمت دستوری از زمین به آسمان رسید

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: تعیین نرخ ثابت برای بلیت هواپیما، توافق شرکت هاست برای اینکه التهاب بازار را کاهش دهند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درخصوص تعیین نرخ ثابت بلیت هواپیما گفت: شرکت های هواپیمایی برای اینکه التهاب بازار را کاهش دهند، توافق کردند که تا پایان شهریور نرخ بلیت پروازهای داخلی ثابت باشد.

او افزود: با توجه به اینکه در چند روز اخیر به دلیل افزایش تقاضای مردم برای مسافرت، برخی فروشندگان بلیت هواپیما اقدام به بالابردن قیمت کرده بودند؛ امروز با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی جلسه ای تشکیل شد و مقرر گردید که فروشندگان آن ها از الان تا پایان شهریور ماه بر اساس قیمت های مشخص بلیت بفروشند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: نرخ تعیین شده شرکت های هواپیمایی برای مسیرهای مختلف، مشخص گردیده که این قیمت ها در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی هم قرار خواهد گرفت هم چنین با توجه به کیفیت خدماتی که شرکت های هواپیمایی به مسافرین هوایی ارائه می دهد تا 10 درصد امکان افزایش قیمت بلیت وجود دارد.

اسعدی سامانی تصریح کرد: نرخ های تعیین شده نسبت به قیمت هایی که چند روز گذشته برخی فروشندگان بلیت هواپیما دریافت می کردند؛ در برخی از مسیرهای پروازی، تا 50 درصد کاهش داشته است. هم چنین یک قیمت پایه برای هر مسیر پروازی تعیین شده که این قیمت تا 10 درصد می تواند تلورانس افزایشی داشته باشد.

او گفت: فروشندگان چارتری و غیرچارتری بلیت هواپیما، موظفند بر حسب این قیمت ها بلیت بفروشند و هر کسی که بالاتر از این قیمت ها بلیتی بفروشد تخلف کرده و ممکن است پرواز شرکت هواپیمایی مذکور قطع گردد.

اسعدی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از خبرگزاری ها به اشتباه زمان اجرای این طرح را از زبان من تا پایان مهر ماه اعلام کرده است که صحت ندارد و قیمت تعیین شده هواپیما به صورت آزمایشی تا پایان شهریورماه اجرا می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 966510

وب گردی

وب گردی