حمایت رهبر انقلاب فصل مشترک 12 دولت گذشته

در طول نزدیک به سی سال زعامت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای همواره دولت های مختلفی روی کار آمده اند که از حمایت های بی دریغ ایشان برخوردار بوده اند و همین مسئله فرصتی برای دولت ها بوده است تا با اطمینان بیشتری گام بردارند .

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ انقلاب اسلامی که حالا به چهلمین سال خود نزدیک می شود تا کنون دوازده دولت را به خود دیده است. دولت هایی که هر کدام سیاست ها و خط مشی های متفاوتی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... داشته اند و باعث تاثیر گذاری روی سرنوشت کشور شده اند؛ اما در این بین نکته ای وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار است و در این میان رهبر معظم انقلاب از تمامی دولت‌ها حمایت کرده اند.

این موضوع به عیان در صحبت ها و در اقدامات رهبر انقلاب دیده می شود. به طور مثال، هشتم شهریور سال ۶۸، در شرایط حساس آن زمان که کشور درگیر مسائل مختلفی بود، مقام معظم رهبری در خصوص رئیس جمهور وقت ایران فرمودند :« رئیس جمهوری همانند آقای هاشمی رفسنجانی برای کشور، انقلاب و مردم ما حقیقتاً یک موهبت و نعمت الهی است و اطمینان دارم که مردم قدر این نعمت را می دانند و تاکنون وفاداری خود را به ایشان نشان داده اند.»

اهدای نشان فتح

یک سال بعد، اول شهریور ۶۹، هاشمی رفسنجانی به پاس خدماتش در دوران جنگ تحمیلی از دستان رهبر انقلاب نشان درجه یک فتح را دریافت می کند. دو سال بعد در مرداد ماه ۱۳۷۱، رهبر انقلاب، کابینه دولت هاشمی رفسنجانی را ( مجموعه ای از عناصر مؤمن، صالح، بی توقع و خودش سابقه ) خطاب می کنند و می فرمایند: « در رأس آنها رئیس جمهور محترم و عزیز با چهره ای درخشان و برخوردار از محبت ملت ایران قراردارد و ما آن را نعمت بزرگی از سوی خداوند متعال می دانیم. »

اما این حمایت ها در حالی انجام می شد که در برهه‌ای از دولت سازندگی تورم کشور به مرز 50 درصد رسید تا اقتصاد ایران به فروپاشی نزدیک شود؛ ولی کشور از این برهه خطرناک عبور کرد و چنین اتفاقی نیفتاد.

با روی کار آمدن دولت اصلاحات با این که جو سیاسی کشور دچار تحولات زیادی شده بود اما باز هم مشکلاتی وجود داشت که این بار بیشتر در حوزه سیاست خارجی خود را نشان داد و باعث شد روز به روز حلقه امنیت برون مرزی ایران تنگ تر و تنگ تر شود و آمریکا با فتح عراق و افغانستان تا لب مرزهای کشور رسید.

تلاش های پر حجم دولت اصلاحات :

با این حال رهبر معظم انقلاب در دهم شهریور 1384 طی دیدار با رئیس هیات دولت اصلاحات فرمودند: «من به سهم خودم - آن مقداری که شاهد تلاش‌های شما بودم، از شما تشکر می‌کنم. در سال‌های گذشته من شاهد تلاش پُرحجم و جدی جناب آقای خاتمی و شما برادران و خواهران در همه‌ی زمینه‌ها بودم؛ این چیزی است که ما باید آن را نعمت بزرگی از نعم الهی بدانیم. شما در این مدت کار سخت و تلاش متراکمی را انجام دادید و بحمداللَّه به توفیقات زیادی هم رسیدید.»

با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد طرح های عمرانی زیادی در کشور ایجاد شد و کارهای زیادی هم صورت گرفت. این امر تا جایی پیشرفت که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1392 در دیدار رئیس‌جمهور و هیأت وزیران، کار و تلاش شبانه‌روزی و بسیار پرحجم، و برجسته‌کردن شعارهای انقلاب در عرصه‌های داخل و خارج را از ویژگی‌های تحسین‌برانگیز دولت خواندند و از زحمات و تلاش‌های آقای احمدی‌نژاد و همکاران وی صمیمانه قدردانی کردند.

دولت با نشاط :

طی دیدار دیگری هم که در دوم شهریور 1387 انجام شده بود رهبر معظم انقلاب کابینه‌ی آقای احمدی‌نژاد را دولت کار و اقدام خواندند و افزودند: «انرژی، تحرک، نشاط کار و جدیت در خدمت به مردم، ویژگی بسیار باارزش و مستمر دولت است که پس از سه سال همچنان برجسته است و سفرهای استانی یکی از نمودهای آن به شمار می‌رود.»

حمایت های رهبر معظم انقلاب از دولت محمود احمدی نژاد در حالی انجام می شد که کشور با مشکلات داخلی و خارجی مواجه بود. من جمله در جریان یکشنبه سیاه که باعث شد شکاف عمیقی بین مجلس و دولت ایجاد شود و در این واقعه رهبر معظم انقلاب واکنش صریحی نسبت به موضع رئیس جمهور در خصوص رفتار خود در مجلس داشتند.

اعتماد به مسئولان :

اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این حمایت ها همچنان ادامه دارد و دولت یازدهم در بحبوحه مذاکرات هسته ای ایران قرار داشت و بر سر میز مذاکره باید با بیش از 26 کشور بر سر حق کشور چانه زنی می کرد تا بتواند امتیاز های مورد نیاز ملت را به دست بیاورد. در همین زمان بود که رهبر معظم انقلاب به طور صریح از دولت روحانی حمایت خود را اعلام داشتند. در نهمین روز از ماه مبارک رمضان 1393، مسئولان و کارگزاران نظام با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند که ایشان در این جلسه فرمودند: «همه بدانند بنده دولت را حمایت و تأیید می‌کنم و از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می‌کنم و به مسئولان بلندپایه آن اعتماد دارم.»

این حمایت ها ادامه داشت و در آخرین بیانات رهبر معظم انقلاب در بیست و دوم مرداد 1397 طی دیدار با اقشار مختلف مردم به وضوح معلوم شد. در این دیدار رهبر معظم انقلاب با اشاره به فشار های خارجی بر روی دولت فرمودند: «بعضی‌ها جوری حرف می زنند، جوری اقدام می کنند که به اسم اینکه می‌خواهیم اوضاع را درست کنیم یا مثلاً فرض کنید طرف‌دار ضعفا و مانند اینها هستیم، در نقشه‌ی دشمن کار می‌کنند، خودشان ملتفت نیستند. اینهایی که خطاب می‌کنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرفها، اینها دارند در نقشه‌ی دشمن کار می‌کنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد. رئیس‌جمهور، منتخب مردم است.»

با مطالبی که در بالا ذکر شد این موضوع به سمع و نظر رسید که رهبر معظم انقلاب تا به حال از تمامی دولت هایی که در طول رهبری خود روی کار آمده اند قاطعانه حمایت کرده اند و این پشتوانه معنوی را در اختیارشان قرار داده اند. پشتوانه ای که دولت ها مختلف هر کدام در کار خود از آن استفاده کردند تا به موفقیت هایی رسیدند. دولت تدبیر و امید هم باید از این حمایت های صریح نهایت استفاده را ببرد و هرچه زودتر به اولویت های کشور که همان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است رسیدگی کند. این حمایت ها نباید موجب شود که دولت دچار غرور کاذب شود بلکه باید بداند دارای موهبت بزرگی است و از آن باید در رفع مشکلات مردم استفاده کند.

نویسنده: دکتر رضا واعظی

انتهای پیام/

کد خبر: 966532

وب گردی

وب گردی