افزایش  60 درصدی هزینه سفر به عتبات

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور زیارت سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار و بلیت هواپیما نرخ سفر کاروان های هوایی به عتبات عالیات با حدود 60 درصد افزایش به 3 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز مرتضی آقایی گفت: هزینه سفر هوایی به عتبات عالیات همراه با هزینه هفت شب و هشت روز اقامت پیش از این حدود 2 میلیون تا 2 میلیون و 100 هزار تومان بود که اکنون با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.
وی گفت: قیمت سفر کاروان های زمینی به عتبات عالیات نیز با حدود 40درصد افزایش از حدود یک میلیون و 200 هزار تومان بود که به یک میلیون و 800 هزار تومان رسید.

بسیاری زائران عتبات عالیات تمکن مالی برای پرداخت این هزینه ها را ندارند


آقایی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری زائران عتبات عالیات تمکن مالی برای پرداخت این هزینه ها را ندارند، از مسئولان مربوطه می خواهم برای تشویق و ترویج فرهنگ زیارت تسهیلات ویژه ای را برای زائران فراهم کنند و در سیاستگزاری ارزی کشور به این مساله توجه کنند.

در سال های اخیر هر سال حدود یک میلیون و 600 هزار زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات از ایران به عراق می روند


وی گفت: افزایش هزینه سفر قطعا در کاهش میزان سفر ایرانیان به عتبات عالیات تاثیر گذار است و موجب کاهش شدید اعزام کاروان های زیارتی به عراق خواهد شد.
مدیرکل نظارت بر امور سازمان حج و زیارت افزود: بر اساس دستور العمل صادره نرخ جدید سفر به عتبات عالیات از یازدهم شهریور ماه جاری اجرایی می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال های اخیر هر سال حدود یک میلیون و 600 هزار زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات از ایران به عراق می روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966544

وب گردی

وب گردی