سرسنگی: 100 دانشجوی خارجی در مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران شرکت می کنند

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: بیش از 4 هزار دانشجوی نخبه خارجی از سراسر دنیا برای حضور در کنفرانس اعلام آمادگی کردند. با توجه به محدودیت و ظرفیت های موجود حدود 100 دانشجوی خارجی حداقل 9 روز در ایران خواهند بود و در تور علمی و تفریحی با عنوان مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست با گرامیداشت هفته دولت گفت: امیدواریم دولتمردان ما با همکاری و همراهی مردم موفق باشند که بتوانند مشکلات حوزه معیشتی و اقتصاد را برطرف کنند.

او افزود: هیچ دولتی بدون کمک مردم نمی تواند بر مشکلات فائق آید. دولت باید به مردم اعتماد کند و مردم را محرم بداند که اعتماد عمومی مردم نسبت به دولتمردان اصل اول است.

سرسنگی تصریح کرد: اگر سیاستمداران علاقه‌‌مند هستند که مردم حرف‌هایشان را بشنوند، باید خود اولین گام را بردارند.

او ادامه داد: دانشگاه تهران بحث بین المللی شدن را به عنوان یک رویکرد جدی دنبال می کند که این شعار جهانی شدن دانشگاه‌‌ها همواره وجود داشته است و دانشگاه تهران در چندسال گذشته به طور عمقی در حوزه بین المللی شدن گام برداشته است.

سرسنگی با بیان اینکه اهتمام رئیس دانشگاه تهران بر این است که در فضای نسل جدید دانشگاه‌های دنیا به عنوان یک دانشگاه معتبر شناخته شود، افزود: منظور ما از بین المللی شدن این نیست که چند دانشجوی خارجی در دانشگاه ما حضور داشته باشند یا چند دانشجوی دانشگاه تهرانی در دانشگاه‌های خارجی تحصیل کنند بلکه دانشگاه تهران باید همه فاکتورهای بین المللی شدن را کسب کند.

او تصریح کرد: ما در معاونت فرهنگی بر اساس سیاست های کلان دانشگاه تهران: بحث بین المللی شدن را جدی پیگیری می کنیم و برای برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی در دانشگاه تهران برنامه هایی داریم هم چنین در راستای فرهنگی و اجتماعی، کنفرانس جامعه و محیط زیست یکی از شاخص ترین برنامه های بین المللی دانشگاه تهران است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: بیش از 4 هزار دانشجوی نخبه خارجی از سراسر دنیا برای حضور در کنفرانس اعلام آمادگی کردند که جامعه بین المللی دانشگاهی به دانشگاه تهران اعتماد دارد و با توجه به محدودیت و ظرفیت های موجود حدود 100 دانشجوی خارجی حداقل 9 روز در ایران خواهند بود و در تور علمی و تفریحی با عنوان مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران شرکت خواهند کرد.

او با بیان اینکه امروز بحث سیاست ورزی کشورها از شکل سنتی خود خارج شده و موضوعاتی مانند دیپلماسی علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مدنظر است که کشورها از این روکردهای دیپلماتیک استفاده بیشتری دارند. چنین دیپلماسی های علمی پایدارتر است چون مردم و نخبگان را به عنوان جامعه هدف خود قرار می دهند اما در دیپلماسی سنتی سیاستمداران تصمیم گیر هستند.

سرسنگی افزود: کشور ما از دیپلماسی مدرن خیلی کم استفاده می کند و به طور خاص از دیپلماسی علمی استفاده نکردیم با وجود اینکه دانشگاه های ما مورد اعتماد جوامع دیگر هستند و دانشجوهای ما خیلی راحت در کشورهای دیگر پذیرش می شوند؛ اما ما نتوانستیم از این ظرفیت در مسیر دیپلماسی علمی و هدفمند استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: خیلی از کشورها در مباحث سیاسی با ما اختلاف نظر دارند اما از لحاظ علمی و دانشگاهی مورد تأیید آن ها هستیم که آشنایی با فرهنگ، هویت، تاریخ و منش ایرانی ها از جمله اهداف کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست است که ما در بدترین دوران اقتصادی کشور، بهترین پذیرایی را از آن ها خواهیم داشت.

سرسنگی گفت: شرکت کنندگان این رویداد علمی از روز افتتاحیه یعنی 11 شهریور تا روز اختتامیه در دانشگاه فردوسی مشهد، از شهرهای مختلف ایران دیدن می کنند و در حین دوره مدرسه بین المللی تابستانی در کارگاه های آموزشی نیز شرکت می کنند هم چنین اساتید مطرحی از کشورهای جهان به این کنفرانس و مدرسه تابستانی دعوت شده اند و در این رویداد شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 966582

وب گردی

وب گردی