وزیر اقتصاد در برابر قدرت آمریکا مسئول نیست

آمریکا با همراهی عربستان سعودی به میدان آمده تا اقتصاد ما را زمین‌گیر کند، حالا ما در مقابل چنین قدرتی می‌گوییم وزیر اقتصاد مسئول است.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز و در مخالفت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد اظهار داشت: امروز ما در مقابل بزرگترین قدرت و اقتصاد دنیا ایستاده‌ایم و آمریکا با همراهی عربستان سعودی به میدان آمده تا اقتصاد ما را زمین‌گیر کند، حالا ما در مقابل چنین قدرتی می‌گوییم وزیر اقتصاد مسئول است.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: آیا در این مملکت آرایش جنگی به خودمان گرفته‌ایم؟! در حال حاضر هر کسی می‌خواهد وسط گود بیاید، دیگران او را محاکمه می‌کنند که چطور این‌طور عمل کردی؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل ما بعد از این هم بدتر خواهد شد اما یک راه بیشتر نخواهیم داشت و آن هم وحدت و انسجام است و ناچاریم که منسجم شویم و همه مسئولیت کار را قبول کنیم؛ من هم اقدامات آقای کرباسیان را قبول ندارم اما باید زیر یک پرچم و یکصدا دست به دست هم دهیم.

وی با بیان اینکه من از اول هم برجام را قبول داشتم گفت: برجام ترامپ را دیوانه کرده است اما امروز باید همه دست به دست هم بدهیم و بجنگیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وضعیت اقتصادی را همه ما به وجود آورده‌ایم، تأکید کرد: حالا همه باید دعواها را کنار بگذاریم و با این وضعیت مقابله کنیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد مقابله با تحریم را داریم که آقای جهانگیری رئیس آن است اما هر کسی می‌تواند تصمیمات این ستاد را نقض کند، درحالی‌که ستاد جنگ اقتصادی به معنای واقعی کلمه باید فعال شود.

وی تصریح کرد: نمی‌توان به راحتی وِل گشت و خرج کرد و بعد هم بگوییم که بیایید مبارزه کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مدعی شد: اگر FATF را قبول نکنیم، در آن صورت هیچ بانکی با ما معامله نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی یک راه بیشتر نداریم و آن هم این است که علما و دانشمندان و سیاستمداران ما از همه جناح‌ها در کنار هم قرار بگیرند تا با دشمن مقابله کنیم و رهبر معظم انقلاب هم دستور بدهند و نماینده داشته باشند.

پزشکیان گفت: نباید دنبال مقصر بگردیم بلکه باید به دنبال حل مشکل باشیم و بعد از اینکه راه‌حل را پیدا کردیم، به صورت علمی با آن مقابله کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 966606

وب گردی

وب گردی