طهرانچی: مهم‌ترین موفقیت کارمند، رضایت خدمت گیرنده است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مولفه های موفقیتی در سازمان ها وجود دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها رضایت خدمت گیرنده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت روز کارمند صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات برگزار شد.دکتر عموعابدینی قائم مقام واحد علوم تحقیقات در این مراسم گفت: امروز روز کارمند است و این برنامه توسط واحد علوم تحقیقات راه اندازی شده است، افرادی که زحمات زیادی کشیده اند در این مراسم، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. از معاونت اداری مالی که وظیفه شناسایی این افراد را داشتند همچنین معاونت فرهنگی دانشجویی که این برنامه را ترتیب داده بودند، کمال تشکر را دارم.

در ادامه دکتر طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: روز کارمند را به جامعه و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم.
او افزود: موسسات تمدنی جدید، عمری کمتر از صد سال در کشور دارد، در زمان قاجار عده ای بورس شدند که به غرب بروند که الگویی ناقص از فرهنگ غربی برداشته و به داخل انتقال دادند. از جمله این موسسات می توان به دانشگاه، بانک و ادارات اشاره کرد. فردی که به استخدام اداره درمی آید به معنای فردی است که خدمات اداره را انجام می دهد. در جنین شرایطی با درآمدهای نفتی مواجه شدیم که بر اساس مالیات نبود. در این شرایط فرد باید خدمتی را ارائه می داد، مهم نبود که کیفیت و خدمت چگونه باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی مفهوم کارمند رسمی تعریف شده و بیماری تحت عنوان نظام اداری بوروکراتیک خلق شد. یعنی در جایی که خدمت ارائه می کنیم، راضی هستیم اما از جایی که خدمت می‌گیریم ناراضی هستیم. در چنین شرایطی موضوع خدمت دهنده و خدمت گیرنده به فراموشی سپرده شد.

وی بیان کرد: زمانی که سازمان های بزرگی مثل دانشگاه آزاد خلق شد، همه خود را اعضای یک خانواده می دیدیم، سپس دسته بندی های لازم صورت گرفت و این سازمان پیش رفت، این سازمان مانند سازمان های اداری بود که با پول نفت اداره می شد، اما درآمد نفتی نداشت، مشتری ما حق انتخاب دارد و می تواند انتخاب کند که پیش ما نیاید.
او گفت: در چنین شرایطی ما با فرهنگ سازمانی مواجه شدیم که اگر مشتری برود، تاثیری در حقوق ما ندارد. این فرهنگ سازمانی باعث می شود به سازمانی که در آن زندگی می کنیم نگاه متفاوتی داشته باشیم.

طهرانچی با بیان اینکه من از کلمه کارمند استفاده نمی کنم، افزود: ما از خانواده ای هستیم که می خواهیم یک خدمت را به خانواده و جامعه ارائه دهد، این خانواده اعضای اداری و اعضای علمی دارد، هر عضوی در این خانواده کارش را صحیح انجام ندهد ممکن است خدمت گیرنده از گرفتن خدمت منصرف شود.

وی اظهار داشت: ما مولفه های موفقیتی در سازمان داریم که بزرگ‌ترین آن رضایت خدمت گیرنده است، گاهی لغت ها ما را از مسائل مهم غافل می کنند، اگر بازنگری در این مسائل مهم صورت نگیرد، اعضای این خانواده دچار شکست می شوند. ما عضو یک خانوده بزرگ‌تر به نام آموزش عالی نیز هستیم اگر این خانواده به گل بنشیند هیچ فرقی نمی کند در کدام دانشگاه باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزش عالی زمانی موفق است که جوان با امید وارد آن شود، قرار است در این کشور درخت های دانش را برویانیم. خلق و توسعه دانش به کارکرد سازمان بستگی دارد. حدود 50 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را دانشجویان شهریه پرداز تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: دکتر رهبر تلاش وافر کرد که این مسیر در ریل گذاری مناسب حرکت کند. در جلسه ای که او حضور داشت هیات امنا به این نتیجه رسید که تغییر روش لازم است. دانشگاه آزاد امروز یک سازمان موثر فراملی است، اگر پایبند اصول باشیم می توانیم به راحتی این مسائل را درک کنیم، در مرحله قبل تکلیف جمع بود که دکتر رهبر انتخاب شوند و در حال حاضر تکلیف جمع این بود که حقیر این وظیفه را عهده دار شوم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: من و کل اعضای دانشگاه آزاد اسلامی این روز را تبریک می گوییم و دست تک تک شما را می فشاریم که یاری می کنید که حال ما به احسن تقویم تبدیل شود.

در این مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، قائم مقام واحد علوم تحقیقات، معاونت فرهنگی دانشجویی، معاونت پژوهشی و فناوری، معاونت اداری و مالی و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این واحد، از کارمندان نمونه واحد علوم تحقیقات تجلیل کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 966620

وب گردی

وب گردی