نفر: دانشگاه آزاد اسلامی بدون بار مالی برای دولت پزشک تربیت می کند

 معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هزینه های تربیت پزشک در دانشگاه آزاد اسلامی به طور کامل توسط دانشجویان پرداخت می شود و هزینه‌ای برای دولت ندارد، یک سوم جمعیت پزشکان کشور را دانشگاه آزاد تامین می‌کند. 

دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در نقاط مختلف کشور حضور فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های مطرح دولتی است. وظیفه اصلی ما تربیت پزشک عمومی بوده است که بیش از 30 درصد پزشکان عمومی کشور را دانشگاه آزاد تامین می کند و این فارغ التحصیلان در دوره‌های تخصصی جز نفرات برتر قرار می گیرند که تخصص و بورد تخصصی میگیرند.

وی افزود: بیش از 10 درصد استادانی که جذب دانشگاه‌‌های مطرح دولتی شدند از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بودند، در واقع برای اینکه دستاورد بزرگی در دانشگاه آزاد داشته باشیم، لازم است که در دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی شاگرد تربیت کنیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یاد آور شد: توسعه تربیت پزشک، اهمیت زیادی دارد و سطح ما در حد تربیت پزشک عمومی، دندانپزشک و داروساز است. در حال حاضر دانشگاه آزاد علوم پزشکی بار بزرگی را از دوش دولت برداشته است، چون تمام هزینه های تربیت پزشک در این دانشگاه به طور کامل توسط دانشجویان پرداخت می شود و هزینه‌ای برای دولت ندارد که کار بسیار بزرگی است و یک سوم جمعیت پزشکان کشور را دانشگاه آزاد تامین می‌کند.

نفر در ادامه خاطر نشان کرد: تربیت پزشک بدون بار مالی برای دولت توسط دانشگاه آزاد اسلامی کمک بزرگی است برای کشور و انتظار داریم دولت هم به برگزاری دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در دانشگاه آزاد علوم پزشکی کمک و توجه بیشتری داشته باشد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در رشته های دندان‌پزشکی پیشرفت بسیاری داشتیم و در حال حاضر بیش از 10 رشته دندان‌پزشکی داریم که ارائه دوره های تخصص و فوق تخصص، فلوشیپ در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و وزارت بهداشت همکاری خوبی در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی داشته است.

محسن نفر خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت و نظارت وزارت بهداشت، مسئول بهداشت دهان و دندان است که در ارزیابی موارد مربوط با این وزارتخانه همکاری داریم، همچنین رشته های دندان‌پزشکی ما در دانشگاه‌های تهران، اصفهان و شیراز پیشرفت های چشمگیری داشته است و بیش از ده سال است که در زمینه رشته دندان پزشکی تخصص و جراحی فک ارائه می‌دهیم و دانشجو می‌پذیریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درشرایط کمبود بودجه اینکه دانشگاه علوم پزشکی تمام هزینه‌های مربوط به خود را تامین می کند و ریالی از دولت کمک نمی گیرد بزرگ‌ترین کمک و تعامل با دولت است، در عین حال در سال جاری 10 درصد افزایش شهریه داشتیم که میزان شهریه دانشگاه علوم پزشکی آزاد در مقایسه با پردیس خودگردان دانشگاه های دولتی بسیار پایین‌تر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 966645

وب گردی

وب گردی